خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » چطور بالش های خود را بشوییم؟

چطور بالش های خود را بشوییم؟

چطور-بالش-های-خود-را-بشوییم؟-

بالش ها از آنچه تصور می کنید آلوده ترند. گرچه افراد به صورت متداول روکش بالش و تشک خود را می شویند اما خیلی از آن ها به فکر شستن خود بالش نمی افتند. تحقیقات نشان داده که تقریبا یک سوم وزن بالش پس از دو سال استفاده، را سلول های مرده پوست، هیره های گرد و غبار (که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند) و فضولات آن ها تشکیل می دهد. علاوه بر این ، ۱۰ درصد افراد و نیز ۸۰ درصد از افرادی که از آلرژی رنج می برند به پروتئین های موجود در فضولات و مواد ناشی از تجزیه هیره های گرد و غبار آلرژی دارند. بنابراین شستشوی منظم بالش برای حفظ سلامتی بسیار ضروری است. به طور کلی توصیه می شود هر شش ماه نسبت به شستشوی بالش خود اقدام کنید. 

بالش ها از آنچه تصور می کنید آلوده ترند

گرچه افراد به صورت متداول روکش بالش و تشک خود را می شویند اما خیلی از آن ها به فکر شستن خود بالش نمی افتند. تحقیقات نشان داده که تقریبا یک سوم وزن بالش پس از دو سال استفاده، را سلول های مرده پوست، هیره های گرد و غبار (که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند) و فضولات آن ها تشکیل می دهد. علاوه بر این ، ۱۰ درصد افراد و نیز ۸۰ درصد از افرادی که از آلرژی رنج می برند به پروتئین های موجود در فضولات و مواد ناشی از تجزیه هیره های گرد و غبار آلرژی دارند. بنابراین شستشوی منظم بالش برای حفظ سلامتی بسیار ضروری است. به طور کلی توصیه می شود هر شش ماه نسبت به شستشوی بالش خود اقدام کنید. در ادامه نکاتی که برای شستشوی بالش باید به آن توجه کنید آورده شده است

چطور بالش های خود را بشوییم

نکاتی که برای شستشوی بالش باید به آن توجه کنید آورده شده است:

شستشوی بالش ها اغلب بالش هایی که با پر، کتان، پلی استر و… پر شده اند، قابل شستشو با ماشین لباسشویی با استفاده از آب گرم و دور ملایم هستند. با این وجود بهتر است قبل از شستشو، دستورالعمل مربوط به شرکت سازنده بالش را بخوانید. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید تا فضای کافی برای گردش آب و مواد شوینده فراهم باشد. برخی از انواع بالش ها مانند بالش های مموری فوم قابل شستشو در ماشین لباس شویی نیستند زیرا امکان آسیب رساندن به ساختار فوم وجود دارد.

در این حالت اگر بالش دارای لک در نقاط خاصی است، می توان این نقاط را با پارچه آغشته به مواد شوینده لکه گیری کرد. بالش های لاتکس بسته به نوع لاتکس و شرکت سازنده آن ممکن است قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشند. در مورد این نوع بالش ها با مشکلات کمتری روبرو هستید به ویژه اگر از لاتکس طبیعی استفاده شده باشد. لاتکس به صورت طبیعی دارای خواص آنتی باکتریال و ضد آلرژی بوده و مقاوم به آلودگی هایی نظیر هیره های گرد و غبار است. برندهای مطرحی چون دانلوپیلوی آلمان از لاتکس طبیعی برای ساخت کالای خواب خود استفاده می کنند. بالش های لاتکس دانلوپیلو بسیار بادوام بوده و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. این بالش ها را می توان با ماشین لباس شویی شستشو داد، با این وجود شستشوی مداوم با ماشین لباس شویی موجب کاهش طول عمر آن می شود.

بهترین روش برای تمیز کردن بالش لاتکس دانلوپیلو، لکه گیری آن با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج آغشته به مواد شوینده ملایم است. روکش بالش را می توان به صورت مجزا در ماشین لباس شویی شستشو داد.   هر چند وقت یک بار بالش خود را بشوییم؟ بهتر از بالش ها را دو بار در سال مطابق با دستورالعمل شرکت سازنده آن بشویید. اگر قبل از خواب از لوسیون استفاده می کنید و یا پوست و موی سرتان چرب است بهتر است فواصل شستشو را کوتاه تر کنید. علاوه بر شستشو مهم است که بدانید چه زمانی نسبت به تعویض بالش خود اقدام کنید. زمان تعویض بالش به نوع بالش و شرکت سازنده آن وابسته است. برخی بالش ها طول عمر بیشتری دارند. به طور مثال در حالیکه توصیه شده است هر دو سال نسبت به تعویض بالش خود اقدام کنید، اما بالش های لاتکس دانلوپیلو حداقل تا ۵ سال دارای گارانتی هستند و شکل و حالت اولیه خود را در طولانی مدت حفظ می کنند.

ترفند های خانگی کاربردی

اغلب بالش هایی که با پر، کتان، پلی استر و… پر شده اند، قابل شستشو با ماشین لباسشویی با استفاده از آب گرم و دور ملایم هستند. با این وجود بهتر است قبل از شستشو، دستورالعمل مربوط به شرکت سازنده بالش را بخوانید. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید تا فضای کافی برای گردش آب و مواد شوینده فراهم باشد.

برخی از انواع بالش ها مانند بالش های مموری فوم قابل شستشو در ماشین لباس شویی نیستند زیرا امکان آسیب رساندن به ساختار فوم وجود دارد. در این حالت اگر بالش دارای لک در نقاط خاصی است، می توان این نقاط را با پارچه آغشته به مواد شوینده لکه گیری کرد.

بالش های لاتکس بسته به نوع لاتکس و شرکت سازنده آن ممکن است قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشند. در مورد این نوع بالش ها با مشکلات کمتری روبرو هستید به ویژه اگر از لاتکس طبیعی استفاده شده باشد. لاتکس به صورت طبیعی دارای خواص آنتی باکتریال و ضد آلرژی بوده و مقاوم به آلودگی هایی نظیر هیره های گرد و غبار است. برندهای مطرحی چون دانلوپیلوی آلمان از لاتکس طبیعی برای ساخت کالای خواب خود استفاده می کنند. بالش های لاتکس دانلوپیلو بسیار بادوام بوده و نیاز به مراقبت زیادی ندارند. این بالش ها را می توان با ماشین لباس شویی شستشو داد، با این وجود شستشوی مداوم با ماشین لباس شویی موجب کاهش طول عمر آن می شود. بهترین روش برای تمیز کردن بالش لاتکس دانلوپیلو، لکه گیری آن با استفاده از یک پارچه و یا اسفنج آغشته به مواد شوینده ملایم است. روکش بالش را می توان به صورت مجزا در ماشین لباس شویی شستشو داد.

نکاتی در رابطه با خشک کردن بالش ها

چطور بالش ها را خشک کنیم؟ می توانید بالش را در هوای آزاد خشک کنید یا از یک خشک کن استفاده کنید. برخی بالش ها مانند بالش های مموری فوم را به دلیل خطر اشتعال نمی توان در خشک کن و یا در معرض حرارت قرار داد. در مورد بالش های لاتکس، پس لکه گیری بالش، با پارچه تمیز دیگری نسبت به خشک کردن رطوبت باقی مانده اقدام کنید و سپس بالش لاتکس را در هوای آزاد در سایه قرار دهید. بالش های دانلوپیلو را به دلیل طبیعی بودن لاتکس نمی توان در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. این امر موجب تغییر رنگ لاتکس طبیعی می شود.

چطور بالش ها را همیشه تمیز نگه داریم

بهترین روش برای حفظ تمیزی بالش این است که تمیز به رخت خواب بروید. به عبارتی آلودگی تمام روز را با خود به رخت خواب نبرید و قبل از خوابیدن، دوش بگیرید و یا صورتتان را بشویید. در زیر روکش بالش از یک لایه محافظ استفاده کنید. این لایه بالشتان را از لک و آلودگی محافظت کرده و به افزایش طول عمر بالش کمک می کند. پس از بیدار شدن بالش را با یک ملحفه بپوشانید. این امر مانع تجمع آلودگی ها بر روی بالش می شود. 

می توانید بالش را در هوای آزاد خشک کنید یا از یک خشک کن استفاده کنید. برخی بالش ها مانند بالش های مموری فوم را به دلیل خطر اشتعال نمی توان در خشک کن و یا در معرض حرارت قرار داد. در مورد بالش های لاتکس، پس لکه گیری بالش، با پارچه تمیز دیگری نسبت به خشک کردن رطوبت باقی مانده اقدام کنید و سپس بالش لاتکس را در هوای آزاد در سایه قرار دهید. بالش های دانلوپیلو را به دلیل طبیعی بودن لاتکس نمی توان در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. این امر موجب تغییر رنگ لاتکس طبیعی می شود.

هر چند وقت یک بار بالش خود را بشوییم؟

بهتر از بالش ها را دو بار در سال مطابق با دستورالعمل شرکت سازنده آن بشویید. اگر قبل از خواب از لوسیون استفاده می کنید و یا پوست و موی سرتان چرب است بهتر است فواصل شستشو را کوتاه تر کنید. علاوه بر شستشو مهم است که بدانید چه زمانی نسبت به تعویض بالش خود اقدام کنید. زمان تعویض بالش به نوع بالش و شرکت سازنده آن وابسته است. برخی بالش ها طول عمر بیشتری دارند. به طور مثال در حالیکه توصیه شده است هر دو سال نسبت به تعویض بالش خود اقدام کنید، اما بالش های لاتکس دانلوپیلو حداقل تا ۵ سال دارای گارانتی هستند و شکل و حالت اولیه خود را در طولانی مدت حفظ می کنند.

شستشوی بالش با ماشین لباسشویی

آیا در تخت خواب خود بوی بدی حس می کنید؟

بوی بد می تواند ناشی از تشک، بالش و دیگر ملحفه ها باشد. در حالی که شستن ملافه‌ها ممکن است بخشی از کارهای هفتگی شما باشد، تشک ها نیز نیاز به نگهداری دارند. شما می توانید تشک خود را تمیز و خوشبو نگهدارید تا عمر افزایش یابد. هنگامی که تشک تمیز و خوشبو باشد، در هنگام استراحت و خواب احساس بهتری دارید. آلرژن ها ممکن است باعث مشکلات تنفسی، آبریزش بینی، گلودرد، آبریزش چشم یا تحریک پوست شوند. این تجمع آلرژن نه تنها بر سلامت شما تأثیر می گذارد، بلکه ممکن است باعث ایجاد بوی بد شود و نیاز به تمیز کردن و خوشبو کردن تشک شما را افزایش دهد.

چنانچه فکر می کنید بوی بد ناشی از تشک است، مقاله “رفع بوی بد تشک” را مطالعه نمایید.

اگر به دنبال بالشی با طول عمر زیاد، نگهداری آسان و با خواص هایپوآلرژیک و ضد قارچ هستید، بدون شک بالش لاتکس دانلوپیلو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. می توانید انواع مختلف کالای خواب این برند معتبر آلمانی را از سایت شرکت ژرمن کالا تهیه کنید.

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.