خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » راهنمای خرید تشک تخت خواب طبی

راهنمای خرید تشک تخت خواب طبی

راهنمای خرید تشک برای تخت

تعویض تشک و خرید یک نمونه بهتر آن برای تخت خواب، در برخی اوقات یک انتخاب و در برخی موارد یک اجبار است. برای حفظ سلامتی و یا درمان برخی از دردها، انتخاب تشک طبی یک الزام غیرقابل انکار خواهد بود. در موارد متعددی پزشک بهترین راه درمان شما را رفع و ترمیم کمر درد و یا ترمیم زخم بستر تعویض تشک تخت خواب تشخیص می‌دهد. اما بدون راهنمای خرید تشک طبی و داشتن اطلاعات لازم، هرگز پول خود را به هر فروشنده ایی تسلیم نکنید. دقت کنید که از مراجع قانونی نظارت بر فروش کالای خواب، استاندارد مشخصی برای تشک های طبی وجود ندارد و تقریبا 100 درصد فروشنده ها، تشک های خود را طبی معرفی می کنند!

اصلا نگران نباشید، این انتخاب و بروزرسانی نشیمنگاه طبی اتاق خواب، کار دشواری نیست. ما اینجا نکات مهم هنگام خرید تشک و مواردی که باید از آنها اجتناب کنید را معرفی کرده ایم. به علاوه انواع تشک، مواد بکار رفته در تولید آنها و بهترین برند های صنعت تشک تخت خواب را نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد. با صرف مدت زمان کوتاهی در مطالعه این مقاله از مجله ژرمن کالا، تشک طبی مناسب خود را به صورت حرفه ای خریداری خواهید کرد.

از اینکه به صورت حضوری به بازار خرید کالای خواب و تشک بروید و یا به صورت آنلاین آن را سفارش دهید، دست نگه دارید و حتما این مطالب را مطالعه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

10 فاکتور اصلی در راهنمای خرید و انتخاب تشک

به عنوان راهنمای خرید تشک؛ فاکتور هایی که در تصمیم گیری شما برای خرید تشک جدید موثر هستند، شامل 10 پارامتر اصلی زیر می باشند. با رعایت نکات مربوط به هر یک از موارد زیر، قطعا شما یک نمونه ایده آل از تشک را برای تخت خواب خود انتخاب خواهید کرد.

  1. انتخاب تشک بر اساس شرایط سلامت جسمانی شما؛
  2. انتخاب تشک بر اساس وزن شما؛
  3. انتخاب تشک بر اساس پوزیشن و حالت خوابیدن شما؛
  4. انتخاب تشک بر اساس سن شما؛
  5. انتخاب تشک بر اساس تعداد افرادی که قرار است روی تشک بخوابند؛
  6. انتخاب تشک بر اساس برند سازنده تشک؛
  7. انتخاب تشک بر اساس بودجه و توانایی پرداخت؛
  8. انتخاب تشک بر اساس علایق شخصی و تعریف شما از بستر راحت؛
  9. انتخاب سایز و ضخامت مناسب تشک.
  10. و شناخت انواع تشک تخت خواب برای خرید بهترین گزینه.

هر یک از موارد فوق مسیر پیدا کردن تشک ایده آل را بسیار ساده خواهد کرد. اما ابتدا پیش نیاز و اطلاعات عمومی لازم برای کشف تشک مناسب را با هم ببینیم. سپس راز هر یک از فاکتور های فوق را در خرید حرفه ای و راحت تشک مناسب کالای خواب شما، را بررسی می کنیم.

راهنمای ابتدایی خرید تشک

چک لیست ابتدایی خرید تشک

برای شروع کار چند نکته که احتمالا خود شما نیز به آنها توجه کرده اید را تاکید کرده و سپس مباحث تخصصی شناخت تشک مناسب را کالبدشکافی می کنیم. در همان ابتدا به چند نکته زیر در راهنمای خرید تشک تخت خواب دقت کنید تا مجبور به بازگردانی تشک و تعویض مجدد آن نشوید:

  • اندازه تخت خواب را برای خرید تشک مناسب آن داشته باشید؛
  • اگر ارتفاع تخت خواب زیاد است، تشک های نازک و اگر ارتفاع تخت کم است،  تشک ضخیم را در نظر داشته باشید به صورتی که به راحتی بتوانید از تخت پایین و یا روی آن سوار شوید (برای افراد مسن و کودکان اهمیت بیشتری دارد)؛
  • در صورتی که می خواهید کنار شریک زندگی خود استراحت کنید و انتقال حرکت را به حداقل برسانید، دو عدد تشک یک نفره کنار هم نصب کنید و یا از تشک مموری فوم و لاتکس استفاده کنید؛
  • در صورتی که تشک را برای موارد پزشکی مانند تسکین کمر درد می خواهید، گزینه های غیر از لاتکس، مموری فوم و هیبریدی را فراموش کنید؛
  • در صورتی که تشک طبی را برای ترمیم زخم بستر می خواهید، گزینه های غیر از لاتکس، هیبریدی و تشک بادی مواج را فراموش کنید؛
  • در صورتی که یک تشک طبی بسیار ارزان قیمت را به شما معرفی کردند، از تقبل آن خودداری کنید؛
  • و در صورتی که تشک های بسیار سفت و سنگین را به عنوان تشک طبی به شما معرفی کردند، بدون بررسی موارد دیگر از خرید آن خودداری کنید؛

واقعا این موارد را می دانستید یا جمله “خوب شد اینارم گفتی” به ذهن شما خطور کرد! با این پیش زمینه از انتخاب سایز و اندازه درست تشک، حا می توانیم فاکتور های اصلی در راهنمای خرید تشک تخت خواب را بررسی کنیم و در شرایط مختلف، انواع تشک مناسب برای شما را پیدا کنیم.

1: انتخاب تشک بر اساس شرایط سلامت جسمانی شما

تشک نرم یا سفت برای پشتیبانی از ستون فقرات

حفظ تراز ستون فقرات؛ از ویژگی اصی تشک طبی برای شرایط خاص پزشکی است.

منظور از شرایط جسمانی داشتن یا نداشتن مشکلاتی هنگام خواب و یا بیدار شدن از خواب در صبحگاه می باشد. چنانچه بدن شما در حالت سلامت کامل قرار داشته باشد، ممکن است بتوانید در انتخاب تشک طبی تخت خواب، به فاکتو علایق شخصی توجه بیشتری داشته باشید. در این حالت آنچه حس می کنید برای خواب خوش و راحت نیاز دارید را از دل انواع تشک تخت خواب بیرون خواهید کشید.

در مقابل این خرید آزادانه؛ چنانچه هر یک از مشکلات جسمی زیر را داشته باشید، باید در انتخاب خود تجدید نظر کرده و دقت بیشتری به راهنمای خرید تشک داشته باشید:

  • داشتن صدمات و جراحات مفصلی؛
  • داشتن دیسک کمر یا عمل آن؛
  • داشتن دیسک گردن و درد در ناحیه مهره های گردن؛
  • احساس درد مزمن هنگام دراز کشیدن روی تشک و یا تحمل درد کمر در صبحگاه؛
  • داشتن مشکل گودی کمر و احساس ناخوشایند هنگام خواب؛
  • احساس خستگی و کوفتگی بعد از خواب؛
  • و داشتن بیماری زخم بستر و یا جلوگیری از آن درافرادی که نمی توانند حرکت کنند.

هر یک از موارد فوق انتخاب شما را در خرید تشک محدود به انواع تشک طبی خواهد کرد. در این حالت علاقه شخصی به انتخاب انواع تشک کاملا مضر است و شما باید تشکی را انتخاب کنید که بتواند پشتیبانی خوبی از ستون فقرات و گردن داشته باشد. نتیجه انتخاب درست شما خواب بدون درد و ترمیم سریع بدن خواهد بود. مقاله علمی از ncbi نیز اهمیت تشک ارتوپدی با سفتی متوسط را برای افرادی که کمر درد دارند، توسیه کرده است.

برای شرایط بد جسمانی و انواع کمر درد، تشک طبی بهترین گزینه است

در تعریف تشک طبی یا تشک ارتوپدی باید گفت؛ یکی از انواع تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این پشتیبانی با تراز نگه داشتن ستون فقرات امکان پذیر است. تشک طبی برخلاف تشک های سفت و سنگین و یا تشک های نرم پنبه ایی، فشار وارد شده از وزن بدن به تشک را خنثی می کنند. برای درک بهتر؛ هنگامی که روی زمین دراز می کشید، فشار بدن به زمین منتقل شده و زمین آن را تمام و کمال به بدن برمی گرداند و باعث احساس فشار و بهم ریختن تراز ستون فقرات می شود. اما در تشکهای طبی مانند لاتکس و مموری فوم، نقاطی که بیشتری فشار را به تشک وارد می کنند، در تشک فرو رفته و ستون فقرات صاف می شود.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند.

تشک طبی

مشاهده تشک های طبی ژرمن کالا

 

2: انتخاب تشک طبی بر اساس وزن شما

تاثیر وزن و نحوه خوابیدن در انتخاب تشک طبی مناسب

چنانچه وزن شما کمتر از 90 کیلوگرم است، نیازی به تشک با سفتی بالا نیست.

یکی از نکات مهم در خرید تشک، وزن فرد استفاده کننده از آن است. هر چه این وزن بیشتر باشد باید از مواد محکم تر و رویه‌های قوی تر در تشک استفاده شود. تراکم مواد به کار رفته در تشک در وزن بیشتر باید بالاتر بوده تا بتواند بهتر این وزن را تحمل نماید و عمر طولانی تری داشته باشد. اما دلیل انتخاب تشک های نرم تر برای افراد با وزن کمتر از متوسط چیست؟

یک تشک مناسب نباید آرامش و سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد. سلامت خواب با حفظ حالت فارغ از فشار بدن در طول شب تضمین می شود. یعنی چنانچه فشار وارد شده از تشک به بدن به واسطه فرم گیری تشک با شکل بدن، کم شود، بدن در بهترین حالت قرار دارد. حال اگر وزن شما کم باشد و تراکم تشک بالا، چه اتفاقی می افتد؟ در این حالت بدن و بخصوص نقاط برجسته بدن مانند شانه ها، باسن، ساق پا و … به اندازه کافی در تشک فرو نمی رود تا ستون فقرات صاف شود. در نتیجه تشک های سفت و سنگین گزینه نامناسبی برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم می باشد (نمونه های تشک 3000 برای وزن کمتر از 90 کیلوگرم را در این مورد پیشنهاد می دهیم).

در مقاله علمی از heveya.sg آمده است که:

برخلاف تصور رایج، خوابیدن روی تشک سفت اگر برای قد و وزن بدن شما بیش از حد سفت باشد، در واقع هیچ فایده ای ندارد. تشکی که برای تیپ بدنی شما (وزن کم) خیلی سفت باشد، تنها مانع از انطباق طبیعی ستون فقرات شما در تشک شده و منجر به ایجاد نقاط فشار و درد می شود.

اگر سنگین وزن هستید، به دنبال ضخامت و استحکام بیشتر باشید

اگر BMI 25 یا بالاتر دارید، مهم است که ضخامت و استحکام بیشتری برای تشک خود در نظر بگیرید. تشک ها در طیف وسیعی از ضخامت از 15 سانتی‌متر تا 30 سانتی‌متر یا بیشتر موجود هستند. هرچه سنگین‌تر باشید، احتمال فرورفتن تشک شما در هنگام قرار گرفتن روی آن بیشتر است، بنابراین اگر می‌خواهید راحتی طولانی‌مدت و بادوام داشته باشید، به تشکی نیاز دارید که در سمت ضخیم‌تر باشد.

یک خانم سنگین وزن در اتاق خواب

تشک مناسب برای افراد لاغر

اگر لاغر هستید، احتمالاً به تشک نرم تری نیاز دارید. تشک سفت‌تر ممکن است برای افراد سنگین‌تر نرم‌تر به نظر برسد، اما اگر سبک هستید، ممکن است به کمی راحتی بیشتری نیاز داشته باشید. افراد سبک تر نیازی به نگرانی زیادی در مورد ضخامت تشک خود ندارند، بنابراین شما می توانید تشک خود را بر اساس سطح نرمی مناسب حتی با ضخامت کمتر از 20 سانتی‌متر انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط وزنی شما و تشک مناسب، پیشنهاد میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک بر اساس وزن شما” را مطالعه کنید.

3: انتخاب تشک بر اساس پوزیشن و حالت خوابیدن شما

تشک مناسب در پوزیشن متفاوت خواب

نه تنها در راهنمای خرید تشک، بلکه در راهنمای خرید کالای خواب دیگر نیز باید به حالت و پوزیشن خواب خود دقت کنید. همه ی ما انسان ها در چهار حالت اصلی روی تخت خواب می خوابیم و این خود می تواند مسیر انتخاب تشک ایده آل شما را بسیار ساده کند. به چهار حالت خواب زیر و نکات لازم در انتخاب تشک تخت خواب دقت کنید (نتایج با توجه به مجله خط سلامت):

خوابیدن به پشت

اگر بیشتر به پشت می‌خوابید، تشک‌های نرم‌تر احتمالاً حمایت کافی برای تراز ستون فقرات شما در هنگام خواب را ندارند. یک تشک فوم محکم تر یا تشک هیبریدی (فنر منفصل پاکتی) که کویل و فوم را به صورت ترکیبی در خود دارد، ممکن است به شما کمک کند تا بهتر استراحت کنید. در این چون سطح تماس بدن با تشک در بیشترین حالت قرار دارد و نقاط برجسته بدن مانند شانه ها نیازی نیست بیشتر در تشک فرو رود، تشک سفت تر از متوسط بهترین انتخاب شما خواهد بود.

خوابیدن به بغل

به پهلو خوابیدن باعث می شود شانه ها و باسن یا لگن شما بیشترین فشار را به تشک وارد کند و اگر تشک به اندازه کافی نرم نباشد، در عوض خنثی کردن این فشار، آن را به بدن بازتاب می دهد و تراز ستون فقرات را بهم میریزد. بنابراین باید به دنبال تشک نرم تری باشید که با انحنای بدن شما به خوبی شکل بگیرد و به کاهش فشار در این نقاط کلیدی کمک کند. بسیاری از افرادی که به پهلو می خوابند، متوجه می‌شوند که تشک مموری فوم با بالش طبی مناسب، ترکیبی ایده‌آل از راحتی و پشتیبانی را فراهم می‌کنند.

خوابیدن به شکم

معده خواب ها یا افرادی که به شکم می خوابند باید حساسیت بیشتری در انتخاب تشک مناسب به خرج دهند. چرا که در این حالت، ممکن است بیشترین فشار به کمر، گردن و ستون فقرات وارد شود.

یک تشک ایده آل برای افرادی که به شکم می خوابند باید ستون فقرات را محکم نگه دارد. اگر تشک شما آنقدر نرم باشد که در آن فرو روید، ممکن است با درد و سفتی عضلات از خواب بیدار شوید. تشک هیبریدی با فوم متراکم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

ترکیبی

افرادی که در طول شب وضعیت خواب خود را تغییر می دهند، در این دسته قرار می گیرند. اگر مرتب میچرخید، باید مطمئن شوید که در هر موقعیتی می‌توانید روی تشک خود راحت باشید. یک تشک با سفت متوسط ممکن است ترکیب مناسبی از راحتی و پشتیبانی را ارائه دهد.

ممکن است بخواهید تشک های مموری فوم را نادیده بگیرید، زیرا مزایای کانتورینگ و فرم گیری با شکل بدن که برای خواب به پهلو بسیار مناسب است، می تواند تغییر وضعیت را دشوار کند و احساس گیر کردن در تشک به شما دست دهد.

در این حالت تشک طبی لاتکس بهترین گزینه است. تشک های هیبریدی نیز که از لایه راحتی فوم لاتکس بهره می برند، می توانند پاسخگوی خواب شما در این حالت باشند.

با توجه به گسترده بودن موضوع انتخاب تشک مناسب برای معده خواب ها، پهلو خواب ها و پشت خواب ها، توصیه میکنم مقاله “راهنمای خرید تشک برای پوزیشن حالت های مختلف خواب” را مطالعه فرمایید.

4: انتخاب تشک طبی بر اساس سن شما

تشک برای کودکان

اگر دوره زندگی هر فرد را در سه مورد کودکی، جوانی و بزرگسال (سالمندان) تقسیم بندی کنیم، بله برای هر یک می توان تشک تخت خواب متفاوتی را ایده آل دانست. البته دقت کنید که انتخاب تشک با توجه به سن و سال کمی پیچیده است و شامل فاکتور های دیگری در راهنمای خرید تشک می شود. برای مثال اینکه وضعیت جسمانی به چه صورت باشد، وزن شما چقدر باشد و در چه حالتی می خوابید، اهمیت بیشتری از توجه به سن و سال دارد و در انتخاب شما در این فاکتور نیز کاملا موثر هستند.

به هر حال ما یک فرد نرمال و بدون هیچ مشکل پزشکی، در وزن متناسب و در حالت خواب ترکیبی را در نظر میگیریم و تشک مناسب برای این شخص را بررسی می کنیم.

بهترین تشک برای کودکان

برای کودکان و نوزادان خریدن تشکهای بزرگ و استاندارد اصلا پیشنهاد نمی شود. تشک های مخصوص کودک که در اندازه و نرمی متوسط در بازار وجود دارند گزینه بهتری از تشک تخت خواب است. پس از بزرگ شدن آنها به دوران نوجوانی، با توجه به پوزیشن خواب و وزن آنها می توانید انتخاب بهتری برای تکمیل کالای خواب آنها داشته باشید.

بهترین تشک برای جوانان و نوجوانان

برای تشک نوجوان به دلیل ادامه رشد او و امکان استقلال فرد به خارج از منزل، ممکن است نیازی به هزینه های زیاد در خرید تشک های دو نفره و بزرگ نباشد. در صورتی فرد در سلامت کامل جسمانی قرار دارد، تشک فوم از مموری یا لاتکس و حتی یک تشک فنر متصل با یک تاپر مناسب، می تواند بهترین گزینه برای خرید تشک باشد. فوم تشک را با توجه به پوزیشن و حالت خواب برای افرادی که به پهلو می خوابند مموری فوم های نرم و برای افرادی که به پشت می خوابند گزینه های هیبریدی و لاتکس تجربه بهتری از خواب را ارائه می دهند.

بهترین تشک برای بزرگسالان و سالمندان

کاهش کیفیت خواب از دوره میانسالی به بعد شروع می شود. در نتیجه انتخاب تشک مناسب مخصوصا در دوران کم توانی بزرگسالی، در کیفیت و سلامت خواب بسیار موثر است. در افراد سالمند که واقعا تشک و کالای خواب به مهم ترین لوازم خانگی تبدیل می شود، چرا که اغلب اوقات را باید استراحت کنند.

معمولا تشک هایی سفت تر و دارای مموری فوم یا لاتکس برای کمک به تسکین درد مفاصل، آرتروز و کمردرد در سالمندان بسیار مناسب هستند. البته اگر سالمند مورد نظر نمی تواند کاملا صاف دراز بکشد، قطعا استفاده از زیر تشک قابل تنظیم و تشک های نرم مموری فوم برای قالب شدن با زاویه تشک، بسیار موثر خواهد بود.

همانطور که میبینید؛ تشکی که برای استفاده نوزاد در نظر گرفته میشود متفاوت با تشکی است که برای نوجوان و جوان در نظر گرفته میشود، همچنین تشکی که برای جوانان و نوجوانان استفاده میشود بسیار متفاوت با تشکی است که برای افراد مسن و بزرگسال در نظر گرفته میشود. به جز مورد سن، مبحث سلامتی نیز در اینجا مطرح است.

5: انتخاب تشک بر اساس تعداد افرادی که قرار است روی تشک بخوابند

انتخاب تشک برای تعداد افراد

در اتاق خواب حدود 50 درصد ما ایرانی ها یک تخت خواب دو نفره وجود دارد. در نتیجه توجه به این نکته که چند نفر قرار است روی تشک بخوابند نیز می تواند یک پارامتر و راهنمای موثر در خرید تشک تخت خواب باشد. اینجا ما باید به سایز و اندازه تشک نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و قطعا فضای بیشتر برای خواب در تشک مشترک، یک ویژگی مثبت در انتخاب آن است. پیشنهاد می کنیم که عرض تشک را در استفاده مشترک، بیشتر از 160 سانتی‌متر در نظر بگیرید.

سایز ایده آل

  • در صورتی که با فرد کوچکتر از خود مانند والد و فرزند، می خوابید: عرض 150 تا 160 سانتی‌متری (queen) مناسب خواهد بود.
  • در صورتی که با همسر خود از تشک استفاده می کنید و هر دو وزن کمتر از 90 کیلوگرم دارید: عرض 180 تا 190 سانتی‌متری (king) مناسب خواهد بود.
  • در صورتی که دو فرد سنگین وزن با قامت بلند از تشک استفاده می کنید: عرض 200 سانتی‌متری (california king) مناسب خواهد بود.

نوع تشک

انتخاب مدل از بین انواع تشک می تواند از چند زاویه لایق بررسی باشد.

  • چنانچه خواب سبک دارید و با کوچک ترین حرکت تشک از خواب میپرید، از تشک هایی مانند لاتکس و مموری فوم برای به حداقل رساندن انتقال حرکت استفاده کنید.
  • چنانچه شریک شما برای خواب شبانه، همسر شما می باشد، باید اطلاع داشته باشید که برای جلوگیری از سر و صدای تشک باید تشک های فنر متصل را از لیست انتخاب حذف کنید. البته برای داشتن رابطه زناشویی مطلوب تشک های فنری مورد محبوبیت خانواده های بوده است که در این حالت استفاده از تشکهای هیبریدی با فنر منفصل پاکتی را پیشنهاد می دهیم.
  • البته پوزیشن و حالت خواب شما و شریکتان اگر متفاوت است، تشک لاتکس با پشتیبانی عالی از خواب به پهلو و به پشت، بهترین گزینه ای است که می توانید تیک مثبت را در لیست تشک های تخت خواب به آن بزنید.

6: راهنمای انتخاب تشک طبی بر اساس برند سازنده تشک

برند های خارجی تشک

بهترین برند های تشک به سادگی به این محبوبیت نرسیده اند. قطعا کیفیت بالا و رضایت عموم از تشک های پرچم داران صنعت کالای خواب پشت این قضیه بوده است. در نتیجه وقتی بهترین ها را در تولید تشک تخت خواب بشناسید، قطعا یک راهنمای قدرتمند در انتخاب تشک خواهید داشت که به راحتی انگشت اشاره را به سمت تشک ایده آل حرکت خواهد داد. البته که این نکته را فراموش نکنید که یک تشک خوب برای من، تشک ایده آل شما نیست. با توجه با فاکتور ها قبلی از قبیل وزن و حالت خواب، قطعا بهترین ها برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

اما پیشتازان صنعت کالای خواب این مشکل را رفع کرده اند و برای هر شخصی با ویژگی های جسمانی مختلف، نمونه های بهینه ای طراحی کرده اند. در نتیجه ما می توانیم با توجه به اعتبار برند، مدل مناسب خود را از دل نمونه های آن برند استخراج کنیم.

برای مثال برند دانلوپیلو در کشور آلمان که یکی از پرچم داران تشک های استاندارد طبی در سرار جهان است و نمایندگی فروش داخلی تشک این برند را اینجا در فروشگاه ژرمن کالا بنا نهاده ایم، برای افرادی با وزن بالا و کمتر از 90 کیلوگرم، نمونه های لاتکس، مموری فوم و هیبریدی را با بهترین کیفیت تولید کرده است.

برند های معتبر بین المللی در صنعت تشک طبی

کیفیت و ماندگاری ویژگی بهترین برند های تشک طبی است. در دنیای تشک رقبای زیادی وجود دارد که هر کدام با توجه به قدمت و کیفیت محصولات، محبوبیت متفاوتی دارند. البته دلیل دیگر محبوبیت انواع تشک طبی خدمات پس از فروشی است که هر برند نسبت به کالاهای خود در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. از برند های محبوب بین المللی در صنعت تشک های استاندارد طبی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند دانلوپیلو
  • برند WinkBed
  • برند Dream Cloud
  • برند Saatva
  • برند اسپرینگ ایر
  • برند برن
  • برند Sarev
  • برند یاتسان
  • تولیدی تشک Kurlon Enterprise Ltd

7: راهنمای انتخاب تشک بر اساس بودجه و توانایی پرداخت

قیمت مارک های معتبر تشک

مدل های استاندارد تشک قیمت بالاتری دارند

همیشه شنیده اید که با توجه به بالانس قیمت و بودجه خود خرید کنید. بله حق می دهیم که پارامتر مهم و در بیشتر مواقع عامل رقم خوردن تصمیم نهایی شما در خرید تشک است. اما باید به شرایط جسمانی خود دقت کنید:

  • اگر بدن شما در سلامت کامل است و به دوره بزرگسالی و ناتوانی نرسیده باشید، لزومی ندارد قیمتی بیش از توان مالی خود را برای خرید تشک در نظر بگیرید.
  • اما اگر از مشکلات کمر درد، دیسک کمر، آرتروز و درد عضلانی رنج میبرید، انتخاب تشک ارزان قیمت و نامناسب، هزینه های درمانی بسیار بیشتری از قیمت یک تشک استاندارد برای شما خواهد تراشید. پس دقت کنید و در این شرایط بهترین تشک برای کمردرد را انتخاب کنید.

در شرایط اقتصادی کنونی شکی نیست که یکی از نکات قابل تعمل که بسیار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد هزینه خرید تشک طبی است. گرچه این نکته بسیار مهم است اما در نظر داشته باشید یک تشک طبی با کیفیت سال ها برای شما کارایی مناسب خواهد داشت حال آن که یک مورد درجه پایین علاوه بر عمر کوتاه می‌تواند تاثیرات منفی در سلامتی شما داشته باشد.

نگران نباشید مجموعه ها و فروشگاه های بسیاری از جمله فروشگاه ما در مجموعه ژرمن کالا وجود دارند که جهت پرداخت قیمت تشک، با مراجعه کننده کنار می آیند و می توانید پرداخت خود را به صورت قسطی انجام دهید.

8: انتخاب تشک بر اساس علایق شخصی

انتخاب تشک با توجه به علاقه شخصی

این که شما کیفیت خواب خود را روی چه سطحی تایید می کنید، یک امر کاملا شخصی است. بعضی افراد بتر نرم و برخی سفت را برای خواب ترجیح می دهند. ترجیحات شخصی نیز می تواند به شما در انتخاب نهایی تشک تخت خواب کمک کند. اما فراموش نکنید که موارد مهمی که قبلا به آنها پرداختیم، استاندارد های لازم بودند که بستر خواب شما را ایمن می کنند و به سلامتی شما کمک می کنند. در نتیجه ترجیحات و علایق شخصی خود را با موارد فوق ترکیب کنید تا به نمونه ایده آل تشک برای تخت خواب خود برسید.

دقت داشته باشید در موارد حساس مانند افرادی که دیسک کمر یا گردن دارند و درد های شدیدی در مفاصل خود حس می کنند، باید بیشتر تمرکز را به انتخاب عقلایی با توجه به فاکتور های قبلی بزارن و علاقه شخصی را در انتخاب نهایی تاثیر ندهند.

  • به هر حال اگر تمایل به زیر انداز نرم و راحت دارید و می خواهید بیشتر در تشک فرو روید، تشک های مموری فوم، تشک های بادی و تشک های آبی بهترین گزینه هستند.
  • اگر با بستر محکم تر احساس راحتی میکنید، تشک های هیبریدی می توانند نمونه های استاندارد و مناسب باشند.
  • چنانچه یک تمایل حد وسط به یک نمونه استاندارد دارید، بهترین گزینه تشک های لاتکس هستند که با عموم محیط ها کاملا سازگار هستند و رضایت عموم مشتریان را جذب کرده اند.

9: راهنمای انتخاب سایز و اندازه مناسب تشک

سایز تشک طبی

ضخامت تشک با توجه به لایه پایه و لایه راحتی در ساختار داخلی، حدود 25 سانتی‌متر ایده آل است.

تشک‌ها با توجه به هدف استفاده از آن‌ها و بر اساس فاکتورهای سن و وزن به تشک‌های کودک و نوجوان، یک‌نفره و دونفره تقسیم می‌شوند که هرکدام ابعاد متفاوتی دارند و از مواد اولیه متفاوتی هم تولید می‌شوند تا بیشترین پشتیبانی برای ستون فقرات و بدن را تأمین کنند. بنابراین عادت غلط خرید تشک‌های بزرگ‌تر برای کودکان و نوجوانان فقط برای اینکه مجبور به تعویض تشک در سال‌های بعد نباشید، خسارت جبران‌ناپذیری به بدن آن‌ها وارد می‌کند.

سایز تشک

برای اینکه تشک بزرگ‌سال برای بدن کودک و نوجوان طراحی نشده است و حمایت لازم برای ستون فقرات آن‌ها را ندارد. تشک‌ها معمولاً در سایزهای کودک و نوجوان (۱۴۰*۶۰)، یک‌نفره (۲۰۰*۹۰)، دونفره ملکه (۲۰۰*۱۶۰)، دونفره پادشاه (۲۰۰*۱۸۰) و دونفره سوپر (۲۰۰*۲۰۰) تولید می‌شوند که با توجه به سایز بدن خود و فضای اتاق خواب می‌توانید سایز مناسب را انتخاب کنید.

ضخامت تشک

ضخامت و سایز استاندارد تشک با توجه به ساختار داخلی و مواد تشکیل دهنده آن کاملا متفاوت است. دو نکته زیر راهنمایی لازم برای خرید تشک با ضخامت ایده آل را در اختیار شما قرار خواهد داد:

  1. تشک استاندارد باید دو لایه داشته باشد: اول؛ لایه پایه/حمایتی/هسته مرکزی تشک که باید دو سوم تشک را تشکیل دهد. این لایه باید متراکم و محکم باشد و بهترین ها از فوم متراکم لاتکس مصنوعی یا کویل و فنر پاکتی استفاده می کنند. دوم؛ لایه راحتی است که یک سوم ضخامت تشک را تشکیل داده و وظیفه پشتیبانی و ارائه خواب راحت را دارد و بهترین نمونه های از لاتکس طبیعی و مموری فوم استفاده می کنند.
  2. چنانچه ارتفاع زیر تشکی یا کفی تخت خواب شما بلند است، از تشک هایی با ضخامت کمتر استفاده کنید و اگر ارتفاع زیر تشکی تخت خواب شما کم است، از تشک ضخیم تر استفاده کنید. در این حالت جابجایی شما بین زمین و تخت خواب، ساده تر خواهد بود.

10: راهنمای شناخت انواع تشک

انواع تشک

انواع_تشک_را_بهتر_بشناسید_

با توجه به استفاده همه ی خانوار ها از تخت خواب در اتاق خواب خود، انتخاب بهترین انواع تشک برای تخت خواب در خواب شبانه و حتی زندگی روزمره ما نقش به سزایی بازی می‌کند. انواع تشک های مختلف بخش بسیار مهمی از کالای خواب هستند که در صورت انتخاب گزینه مناسب منجر به داشتن خوابی آرام، بدون درد و بدون تهدید سلامتی منجر می‌شوند.

لیست انواع تشک تخت خواب

  • تشک فوم (مموری فوم یا لاتکس)
  • تشک فنری (فنر متصل و منفصل)
  • تشک طبی؛ بهترین گزینه در داشتن خواب سالم
  • تشک بادی؛ از انواع پرکاربرد تشک
  • تشک آبی؛ از انواع تشک های پر شده با آب
  • تشک فوتون؛ از خانواده مبل های تخت خواب شو
  • تشک برقی؛ از انواع مدرن تشک دیجیتال

البته تشک طبی 5 مدل عالی دارد:

  • تشک لاتکس؛ از بهترین انواع تشک
  • تشک مموری فوم؛ از راحت ترین انواع تشک
  • تشک فنر منفصل پاکتی یا هیبریدی؛ پرچمدار انواع تشک فنر دار
  • تشک ترکیبی
  • تشک بیمارستانی

برای مطالعه جزئیات بیشتر، مقاله معرفی “انواع تشک تخت خواب” را مشاهده نمائید.

راهنمای تست حضوری تشک قبل از خرید؟

راهنمای تست تشک

 

یکی از مشکلات خرید آنلاین تشک تخت خواب این است که نمی توانید آنها را تست و آزمایش کنید. اغلب باید قبل استفاده و تست تشک آن را خریداری کنید. این یک نقطه ضعف برای بسیاری از فروشگاه های آنلاین کالای خواب است. به هر حال بسیاری از خریداران نمی‌خواهند یک خرید با قیمت بالا را بدون تست قبلی انجام دهند.

خوشبختانه، ژرمن کالا دارای برخی از بهترین مارک های تشک است که می توانید نمونه های آن را به صورت حضوری تست کنید. در ادامه بهترین روش های تست یک تشک در 5 دقیقه را به شما خواهیم آموخت. گروه ژرمن کالا در این مقاله نکات مهم برای تست تشک قبل از خرید را برای شما بررسی می‌کند. پس از خواند این مقاله شما با این اطمینان می‌توانید تشک طبی دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

چه نکاتی باید قبل از خرید تشک تست شود؟

  • تست اول؛ چگونه استحکام و سفتی تشک را بررسی می کنید؟
  • تست دوم: چگونه برای حمایت و تراز ستون فقرات آزمایش کنیم؟
  • تست سوم: چگونه سطح راحتی تشک را آزمایش کنیم؟
  • تست چهارم: توجه به وزن خود در هنگام خرید تشک
  • تست پنجم: توجه به سرعت تشک در بازگشت به حالت اولیه
  • تست ششم: دوست دارید گرم بخوابید یا خنک؟
  • تست هفتم: آیا تشک حرکت را انتقال می دهد؟

برای کسب راهنمای بیشتر 7 روش تست را در مقاله نحوه تست تشک قبل از خرید، مطالعه کنید.

برای تشک مهمان از چه تشک هایی استفاده کنیم

تشک مهمان

برای بسیاری از افراد خرید تشک مهمان برای میزبانی از مهمانانی که قرار است خواب راحتی را در منزلشان سپری کنند، بسیار مهم و حساس است. قطعا در هنگام خرید باید به موارد مختلفی توجه کنید. یک تشک خوب برای مهمانان شما باید از استحکام خوبی برخوردار باشد و همچنین طول عمر مناسبی داشته باشد و به علاوه فضای کمی را هنگام نگهداری اشغال کند. به همین جهت اغلب از محصولاتی مانند محافظ تشک که تمام این ویژگی ها را دارد استفاده می کنند.

تشک مهمان معمولا از لاتکس، مموری فوم، پشم یا پر ساخته می شود. ضخامت تشک حدود 5 تا 10 سانتی متر است. تشک مهمان گزینه‌ای بسیار مناسب برای افزایش کیفیت خواب است و به دلیل استفاده از متریال بسیار با کیفیت در ساختار آن به خوبی از گردن و کمر شما محافظت می‌کند. تشک مهمان یک انتخاب اقتصادی است. هنگامی که از آن به عنوان محافظ تشک استفاده شود می‌تواند بسیاری از نقص‌های تشک شما را بپوشاند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشک مهمان، پیشنهاد می کنم مقاله “راهنمای خرید تشک مهمان” را مطالعه کنید. سرفصل هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند، شامل موارد زیر است:

  • معرفی 4 مدل از بهترین انواع تشک مهمان
  • توجه به کیفیت در هنگام خرید تشک مهمان اهمیت ویژه ای دارد
  • توجه به امکان نظافت آسان و قابلیت شستشوی تشک مهمان
  • قابلیت تنظیم دما در تشک مهمان درجه یک
  • اهمیت دوام و طول عمر تشک مهمان
  • نکاتی در رابطه با مراقبت از تشک مهمان

عوارض خوابیدن روی تشک خیلی نرم یا خیلی سفت

تشک نامناسب و بدخوابی

در کل تشک خیلی سفت و خیلی نرم برای هیچ کس مناسب نیست؛ چراکه عملا پشتیبانی و راحتی تشک را از آن میگیرد.

معایب تشک‌های خیلی سفت

  1. برای کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند ایده آل نیست. کسانی که درد مفاصل و عضلانی دارند بهتر است یک تشک نرم تر را برای پشتیبانی بهتر انتخاب کنند؛ چرا که سفتی زیاد تشک مانع توزیع مناسب وزن بدن روی تشک می شود.
  2. در صورتی که مانند زمین سفت باشد و نقاط فشار بدن را پوشش ندهد، ممکن است کمردرد را افزایش داده و خواب راحت شما را مختل کند.
  3. برای چند روز اول تطبیق با آن سخت است. اگر فردی به استحکام یک تشک سفت عادت نداشته باشد، ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا با تشک سفت سازگار شود.
  4. می تواند برای افراد سبک وزن مشکلاتی ایجاد کند. از آنجایی که فردی با وزن سبک تر نمی تواند در یک تشک سفت فرو رود، ممکن است نتواند خود را با یک تشک سفت وفق دهد. این به موضوع نوبه خود می تواند کیفیت خواب آنها را مختل کند و یا مشکلات دیگری ایجاد کند.

معایب تشک‌‌های خیلی نرم

  1. از تراز ستون فقرات به خوبی پشتیبانی نمی کنند. از آنجایی که تشک‌های نرم تر به اندازه تشک‌های سفت استحکام ندارند، در صورت فرو رفتن زیاد در تشک، به تراز ستون فقرات کمک نمی کنند.
  2. در صورتی که از متریالی مانند مموری فوم خالص باشند، گران‌تر هستند و این نشان بر بهتر بودن آن نیست. تشک باید هسته مرکزی محکم داشته و برای افرادی که نرم بودن را ترجیح می دهند، لایه راحتی نرم تری ارائه دهد؛ نه تماما نرم!
  3. همیشه برای زوج ها ایده آل نیستند.
  4. در صورتی که تشک خیلی نرم باشد جابجایی و غلطیدن روی تشک دشوار می شود.
  5. برای افراد سنگین وزن اصلا مناسب نمی‌باشند. از آنجایی که تشک‌های نرم فرد را داخل خود می‌کشانند، در اثر استفاده برای افراد سنگین وزن زود‌تر فرسوده می‌شوند و به علاوه پشتیبانی نامناسبی برای توزیع وزن روی تشک دارند.
  6. ممکن است بعد از چند سال نیاز به تعویض داشته باشند.

چگونه تشک طبی اصلی را تشخیص دهیم

تشخیص تشک طبی اصلی

بسیاری از افراد سودجو در تلاش هستند که تشک‌های تقلبی را با عنوان تشک‌های طبی اصل و اورجینال به شما بفروشند. مشاوران ژرمن کالا در این مقاله نحوه تشخیص تشک طبی اصلی از تقلبی را برای شما بررسی می‌کنند.

  • استفاده از الیاف طبیعی در ساختار تشک‌‌
  • دارا بودن رویه‌های قابل شستشو و باکیفیت
  • دارای تنوع فراوان در مدل و سایز
  • دارای بارکد و شماره سریال هستند
  • قیمت بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند
  • دارای گارانتی معتبر هستند

جمع بندی

احتمالاً شما یک‌سوم عمر خود را در تشک می‌گذرانید و همین کافی است تا اهمیت تشک در کالای خواب موثر بر کیفیت خواب روشن شود. اگر تشک فعلی جوابگوی نیازهای شما نیست و کهنه و فرسوده شده است و یا اگر پس از ازدواج، برای خانه مشترک خود قصد خرید تشک نو را دارید، از راهنمای خرید تشک ما استفاده کنید تا بهترین نمونه را به اتاق خواب خود وارد کنید.

برای تکمیل راهنمای خرید انواع تشک مناسب شما؛ به گارانتی تشک و ضمانت فروشنده نیز دقت کنید تا در عمل انجام شده قرار نگیرید و بتوانید حق خود را در انتخاب تشک در صورت مغایرت آن، بگیرید. فریب تشک های ارزان را نخورید، نه اینکه نمی توانید از آنها استفاده کنید؛ به این دلیل که اگر با توجه به شرایط خاص خود باید از تشک خوب استفاده کنید، در این حالت ارزان قیمت ها را فیلتر کنید. توجه به کیفیت بافت، کاور و دوخت تشک و همچنین قابلیت هایی که ارائه نیز می تواند چراغی در تاریکی انتخاب تشک خوب باشد.

می توانید از نمونه های کالای خواب ما در انواع تشک طبی دیدن فرمایید. به شما اطمینان می دهیم تمامی محصولات از برند های آلمانی اصلی می باشند و می توانند یک اتاق خواب راحت و امن را به شما هدیه دهند.

پاسخ به برخی از سوالات متداول

برای اولین بار است تشک تخت خواب می خرم، به چه نکاتی باید دقت کنم؟

در خرید اول خود دقت کنید؛ تشک طبی مناسب برای همه، برای شما مناسب نیست، تشک های خیلی سفت یا خیلی نرم استاندارد نیستند، سایز تشک را درست انتخاب کنید، در صورت امکان تشک را تست کنید و اگر مشکل کمر درد دارید، حتما از نمونه های تشک طبی لاتکس، مموری فوم و هیبریدی تمرکز کنید.

آیا تشک طبی باید سفت باشد؟

بله، اما نه آن سفتی و سنگینی که اغلب به آن فکر می کنند. تشک طبی باید در مقابل فشار زیاد در مساحت کم لطیف و نرم بوده و در مساحت بالا، مقاوم باشد. یعنی وقتی روی آن دراز می کشید، باید علاوه بر نگه داشتن بدن، نقاط فشار مانند شانه ها، باسن، ساق پا و پاشنه پا را در خود فرو ببرد تا ستون فقرات صاف و تراز باشد. در نتیجه آن سفت و سنگینی که در ذهن دارید را کنار بگزارید و به خاصیت ارتجاعی تشک دقت کنید.

چگونه سفتی مناسب تشک طبی را انتخاب کنم؟

علاوه بر اینکه سفتی یا نرمی می تواند مشخصه نسبی باشد (یعنی یک تشک ممکن است برای شما نرم و برای دیگری سفت به نظر برسد)، شما تمرکز را روی پشتیبانی تشک و کمک به توزیع وزن بزارید. یعنی وقتی روی آن به صورت کاملا دراز می کشید، باید نقاط پرفشار و برجسته بردن در تشک فرو رود و تشک با فرم بدن شما فیکس شده و ستون فقرات در یک راستا قرار گیرد.

کدام تشک طبی برای سن بالای 50 سال مناسب است؟

در انتخاب تشک وزن شما و حالت خواب شما اهمیت بیشتری از سن دارند. به هر حال نمونه های ترکیبی از فنر پاکتی و لایه راحتی از لاتکس یا مموری فوم، می تواند برای افراد بزرگسال و سالمندان، گزینه مناسبی باشد. البته اگر وزن بیشتر از 90 کیلوگرم دارید، از نمونه های با مقاومت و تراکم بیشتر مانند نمونه های 4000 ما استفاده کنید.

بهترین تشک برای افرادی که به بغل یا شانه می خوابند کدام است؟

با توجه به فشار بیشتر در این حالت از خواب، تشک های نرم تر مانند مموری فوم پیشنهاد می شود تا در ناحیه شانه و کمر، بیشتر در تشک فرو رود و تراز ستون فقرات ثابت باقی بماند.

طول عمر تشک چقدر است؟ و چند سال می توانیم از آن استفاده کنیم؟

عموما تشک های با کیفیت بیش از 10 سال نیز می توانند مفید باشند. نمونه های لاتکس را اگر با محافظ تشک بپوشانید و به خوبی از آنها مراقبت کنید، می تواند 20 سال نیز به تخت خواب شما خدمت کند. البته در افراد بزرگسال و سالمندان به دلیل حساسیت بیشتر و تحمل فشار کمتر ستون فقرات، بهتر است هر 8 سال یکبار، تشک طبی را تعویض کنند.

آیا تشک های فنر دار می توانند گزینه مناسبی برای کمر درد باشند؟

در صورتی که علاوه بر هسته مرکزی از فنر، دارای فوم های سرد باکفیت مانند لاتکس و مموری فوم باشد، بله. توصیه می کنیم از میان تشک ها فنری، گزینه هیبریدی با فنر پاکتی منفصل را انتخاب کنید که یکی از لایه های راحتی مموری فوم یا لاتکس را داشته باشد.

بهترین تشک برای کمر درد کدام نوع است؟

با توجه به موارد فوق، بهترین تشک برای کمر درد را می توانید در انواع لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی با ترکیب لایه های راحتی از فوم باکیفیت جستجو کنید. فرم گیری صحیح تشک با فرم بدن و دفع فشار جهت صاف شدن ستون فقرات، مهم ترین ویژگی است که شما با شرایط کمر درد باید به دنبال آن باشید.

آیا تشک بادی برای کمر درد مناسب است؟

تشک بادی محبوبیت چندانی در ارائه پشتیبانی مناسب از کمر و ستون فقرات ندارند و اغلب برای اتاق خواب افرادی که دیسک کمر دارند، توصیه نمی شود. استفاده طولانی مدت از تشک های بادی و بخصوص بادی یک تکه، می تواند منجر به تشدید کمردرد شود. بدون حمایت کافی، ستون فقرات شما از تراز خارج می شود. در نتیجه روی گزینه تشک بادی را برای رفع کمردرد تیک قرمز بزنید.

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.