انواع بالش

انواع-بالش

بعد از یک روز کاری چه چیزی بیشتر از استراحتی دلخواه و راحت می‌تواند خستگی‌تان را فرو نشاند. بازیابی توان از دست رفته روز، امری حیاتی در زندگی پر از مشغله این دوران صنعتی است. برای رفع خستگی‌تان شما به یک خواب دلچسب نیاز دارید. اما خواب راحت بدون داشتن یک بالش مناسب در کالای خواب، تقریبا غیر ممکن است. موقعیت مناسب برای سر و گردن یکی از حیاتی‌ترین نکات برای فرو رفتن به خوابی عمیق بوده که کمتر رعایت می‌شود.

در این مطلب از فروشگاه ژرمن کالا با انواع بالش آشنا می‌شویم و درباره آنها بیشتر خواهیم دانست.

انواع بالش را می‌توان از نقطه نظرهای متفاوت و همچنین براساس معیارهای گوناگون تقسیم بندی کرد. معیارهایی که هر کدام براساس فرد استفاده کننده از این وسیله ضروری، بازهم می‌تواند متنوع باشد. البته که مدل های بالش طبی جدیدا بسیار محبوب شده، اما با شناخت انواع بالش، می توانید بهترین را برای خود برگزینید.

 

انواع بالش براساس کاربرد

پراستفاده‌ترین تقسیم بندی انواع بالش براساس کاربرد آن است. گرچه اگر در زندگی افراد جستجو کنیم می‌توان دلایل بسیاری را برای به کار بردن این وسیله پیدا کرد، اما 3 مورد استفاده اصلی بیشتر نداریم. 3 موردی برای انواع بالش که به سه دسته از آن‌ها منجر می‌گردد. بالش معمولی (یا کاربردی)، بالش طبی و بالش تزئینی.

گرچه در قدیم تقریبا همه بالش‌ها شکلی مستطیل مانند داشتند اما با گسترش کاربرد این وسیله، دگرگونی خاصی در ظاهرشان نیز اتفاق افتاد. امروزه شکل‌های مختلفی از جمله مستطیل، کینگ، U شکل و حلقوی در دنیای بالش‌ها وجود دارد که هر کدام مورد استفاده مخصوص به خود را دارند. در ادامه درباره هر کدام از این سه دسته بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع بالش براساس کاربرد

بالش معمولی

اصلی‌ترین هدف استفاده از این نوع بالش، خوابیدن است. نمی‌توان یک روز خوب را بدون داشتن یک خواب شب مناسب انتظار داشت. یک خواب عمبق به خوبی می‌تواند شما را برای یک شروع تازه آماده کند و بازگردانی انرژی را سرعت بخشد. اما چگونه به یک استراحت شبانه مناسب برسیم؟ جواب این سوال در حالت قرارگیری اعضای بدن است. وضعیت سر و گردن در هنگام خواب باید نزدیک به حالت شانه‌ها باشد.

علاوه بر راه‌های تنفسی، جریان خون نیز باید به راحتی انجام شود تا بدن به حالت استراحت خود برسد. بالش تخت خواب، بالش مسافرتی، بالش استراحت یا دور گردنی و بالش تکیه‌گاه از انواع معمولی این محصول به حساب می‌آیند. گرچه می‌توان نوع تکیه یا نشیمنگاهی را در این دوره که استفاده از مبل فراگیر شده به دسته تزئینی نیز منتقل نمود.

بالش طبی

درمان همیشه دارو و عمل جراحی نیست. راهکار برخی از مشکلات بدن انسان ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای درمان برخی سردرد‌ها، کم کردن فشار بر ستون فقرات، زانو درد و حتی مشکلات اعصاب کافی است بالش خود را عوض کنید. انواع بالش طبی به فراخور نوع مشکل براساس نظر پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است به شما پیشنهاد داده شود. این محصولات با تغییر وضعیت بدن به شما در کاهش درد و رفع بیماری کمک خواهند نمود.

جالب است بدانید بالش مخصوص دوران بارداری نیز در این دسته از انواع بالش طبی قرار می‌گیرد. گرچه در زمان‌های قدیم انواع بالش در منزل از مواد مختلف تهیه می‌شد اما نوع طبی آن را حتما از مراکز معتبر پزشکی تهیه نمایید تا احتمال آسیب بیشتر به بدنتان از بین برود.

در صورتی که می خواهید بالش طبی را بهتر و بیشتر بشناسید، به مقاله “بالش طبی چیست” مراجعه کنید.

بالش طبی

خرید بالش طبی از بهترین و معتبر ترین برندهای آلمانی

بالش نرم طبی علاوه بر کمک به خواب آرام، به طور ویژه از آسیب ستون فقرات، درد گردن و سر جلوگیری میکند. جهت مشاهده قیمت و خرید بالش ارتوپدی، به ما اعتماد کنید.

مشاهده محصولات

بالش تزئینی

وقتی صحبت از ترئین به میان می‌آید یعنی امکان ایجاد تنوع بسیار زیاد به دلیل متفاوت بودن سلایق وجود دارد. بالش نیز می تواند یکی از لوازم دکوراتیو منزل شما باشد. فرهنگ و رسوم در کنار علاقه افراد به شدت گرفتن این مورد کمک می‌کند. انواع بالش تزئینی را می‌توانید در شمال ایران پیدا کنید حال آنکه شهرهای جنوبی از طرح و جنس متفاوتی استفاده می‌کنند. همین دلایل را به کل جهان بسط دهید تا بتوانید حدس بزنید چقدر گوناگونی در بالش تزئینی گسترده است.

انواع بالش با هدف تزئین مبل، گوشه منزل، تخت خواب و حتی خودروی شخصی وجود دارد که می‌توانید رنگ و طراحی مورد نظرتان انتخاب و خریداری نمایید. کوسن‌ها یکی از شناخته شده‌ترین انواع بالش تزئینی هستند که معمولا برای گوشه مبل به کار می‌روند اما جالب است بدانید همین مورد که معمولا برای زیباسازی است برای برخی افراد علاقه‌مند به بالش‌های کوچک، جنبه کاربردی نیز دارد.

همانطور که قبل از این نیز گفتیم برخی از محصولات این دسته که قبلا جنبه کاربردی داشته اکنون در گوشه‌ای از منزل بیشتر بار دیزاین را بر دوش می‌کشد. مانند بالش‌های سوسیسی شکل که در کنار تکیه‌گاه بودن یک طرح سنتی به خانه می‌بخشد.

 

انواع بالش براساس جنس

بالش از دو قسمت اصلی تقسیم شده است. رویه و مواد درونی. رویه همان روکشی است که مواد پرکننده بالش درون آن قرار می‌گیرند تا شکل بالش را ایجاد کرده و از آن در طول زمان و با تکرار استفاده محافظت نماید. در برخی کشورها مخصوصا ایران، روکش دومی نیز بر روی آن کشیده می‌شود تا برای شستشو و تمیز کردن بالش کار راحت شود. البته این عمل به دلیل زیباسازی نیز انجام می‌گیرد. پس اگر رنگ بالش دلخواهتان نیست به راحتی با یک روکش قابل تعویض، به طرح و رنگ مورد پسندتان برسید.

درون مایه بالش در قدیم از کرک قالی باقی مانده از قالی بافی، پشم گوسفند و شتر و حتی گیاهان مختلف پر می‌شده است. گرچه امروزه بیشتر انواع بالش با الیاف مصنوعی ساخته می‌شود اما در برخی مناطق هنوز بالش‌های سنتی وجود دارد. هرچند نوستالژی این محصولات وسوسه برانگیز است اما برای افزایش بهداشت خود بهتر است از انواع مدرن آن استفاده نمایید.

در کنار همه این تنوع‌ها، یکی بالش مسافرتی جالب نیز وجود دارد که خودتان آن را باد می‌نمایید. براساس نیاز خود می‌توانید هوای درون آن را تنظیم نمایید و پس از استفاده آن را خالی کرده تا جای کمتری در مسافرت از شما بگیرد.

روکش بالش‌ها نیز از انواع حریر، پارچه معمولی و حتی جاجیم در موارد سنتی استفده می‌شود. در نظر داشته باشید جنس بالش براساس کاربرد آن نیز متفاوت خواهد بود. مطمئنا دز زمانی که از آن به عنوان تزئین استفاده می‌نمایید محدوده انتخاب وسیع‌تری خواهید داشت تا وقتی که یک بالش طبی باید برگزینید.

 

انواع بالش گردنی

بالش گردنی

بالش آرتروز گردن

بالش آرتروز گردن برای کسانی تجویز می‌شود که مشکل آرتروز گردن، سردردهای تنشی و کمردرد دارند یا ضربه‌ای به سر و گردن آن‌ها وارد شده است که بالش آرتروز گردن در کاهش دردهای حاصل از این مشکلات بسیار مؤثر است.

بالش‌های آرتروز گردن از فوم ماساژ دهنده تشکیل شده‌اند که شیب‌دار هستند و شکل ناهمگون در دو لبه بالش دارند به این صورت که یک سمت بالش، لبه پهن با فیبر متوسط دارد که با شیبی منحنی به وسط گود بالش می‌رسد و در ادامه شیب دوباره بالا رفته و به لبه دیگر بالش که باریک‌تر از لبه اول است می‌رسد که فیبر نرم دارد. بالش آرتروز گردن به این دلیل با لبه‌های ناهمگون در اندازه و نرمی طراحی شده تا در حالت‌های متفاوت بتواند از گردن محافظت کند و درد بیمار را کاهش دهد.

بالش محافظ گردن

نکته مهم در این بالش طبی این است که برای درمان و استفاده در زمان کوتاه طراحی شده و به‌هیچ‌وجه نباید برای خوابیدن از آن استفاده کرد! این بالش برای برگرداندن انحنای طبیعی گردن طراحی شده که ممکن است در طی فعالیت‌های روزانه و بر اثر عادت‌های غلط فرم خود را از دست داده و دچار درد شده است.

هنگام تمرین با این بالش باید سر خود را به عقب بگیرید تا بالش فرم گردن شمارا بگیرد و آن را در وضعیتی مناسب قرار دهد و این تمرین را هر بار فقط تا ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس بالش را از زیر گردن خود بردارید.

بالش دور گردن

بالش‌هایی که به شکل U هستند مناسب اشخاصی هستند که در طول روز با کامپیوتر کار می‌کنند یا زیاد در حال رانندگی هستند و فشار زیادی بابت سنگینی سر به گردن آن‌ها وارد می‌شود که منجر به درد می‌شود. این بالش‌ها این فشار وارده را جذب می‌کنند و می‌توانند در رفع انقباضات عضلانی گردن مؤثر باشند.

بالش دور گردن قابل‌حمل است و می‌تواند در حالت‌های نشسته، خوابیده و ایستاده استفاده شود اما بهترین مورد استفاده در حالت خوابیده است که بدن در راحت‌ترین حالت قرار می‌گیرد و این بالش کمک می‌کند تا فرم گردن اصلاح شود. این بالش را علاوه بر منزل می‌توانید در محل کار و مسافرت هم استفاده کنید و در دو نوع بادی و فومی به بازار ارائه می‌شود. برای تمرین با این بالش از ۱۰ دقیقه شروع کنید و به مرور به ۲۰ دقیقه افزایش دهید.

بالش میکروبی گردن

این بالش‌ها نسخه مدرن بالش‌های ژاپنی هستند که بیشترین پشتیبانی را برای گردن دارند.

بالش علفی گردن

این نوع بالش‌های طبی از پوسته دانه‌ها تهیه می‌شوند و پشتیبانی خوبی از گردن انجام می‌دهند.

بالش مخصوص گردن

این نوع بالش برای خوابیدن در طول شب طراحی شده که آسایش و پشتیبانی را برای مهره‌های گردن فراهم می‌کند و مناسب افراد سالم هم هست.

 

ژرمن کالا ارائه دهنده انواع بالش طبی

برای اضافه کردن یک بالش طبی استاندارد به کالای خواب خود، اینجا بهترین منبع شما خواهد بود. انواع خارجی بالش طبی از برند های معروف و جنس های لاتکس طبیعی را از ما بخواهید.

برای درک اینکه بالش طبی واقعا چیست و از چه ساخته شده است، می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

بالش طبی چیست

بالش طبی چیست و از چه ساخته شده است؟

این که چه بالشی را می توان به عنوان بالش طبی برای حمایت از ستون فقرات و رفع درد گردن استفاده کرد و داخل آن از چی است را با ما بیاموزید.
در این مقاله خواهید آموخت:
  • بالش طبی چیست؟
  • انواع جنس و تکنولوژی ساخت بالش طبی
  • مزایای بالش طبی چیست؟
  • چه افرادی حتما باید از بالش طبی استفاده کنند؟
  • بهترین برند های بالش طبی
  • سایز و ارتفاع استاندارد بالش طبی
  • بالش طبی کودکان
  • قیمت بالش طبی

 

مقالات پیشنهادی ما

انواع تشک طبی

5 مدل تشک مناسب طبی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع محصولات کالای خواب رو به افزایش است و تشک طبی از این امر مستثنی نبوده و خود را با نیازهای مختلف منطبق، و در شکل های گوناگون ظاهر شده است. هر مدل از تشک طبی برای نیاز خاصی قابل استفاده است. قبلا عموم تشک ها با پشم و پنبه و با استفاده از فنر های یک دست ساخته و مونتاژ می شدند. اما هم اکنون در سال 1401، نام هایی همچون لاتکس، مموری فوم و هیبریدی به گوش میرسد که آوازه محبوبیت آنها، جهان را فرا گرفته است.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

  1. عاطفه 1400-06-06 در 10:13 ب.ظ

    عالی

  2. عاطفه 1400-06-06 در 10:13 ب.ظ

    عالی بود

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.