خانه » مجله اینترنتی » معرفی محصولات آشپزخانه » بهترین خردکن و آسیاب چه ویژگی دارد؟

بهترین خردکن و آسیاب چه ویژگی دارد؟

بهترین-خردکن-و-آسیاب-چه-ویژگی-دارد؟- 

بهترین خردکن ها و آسیاب ها دقیقا برای همان کاری طراحی شده اند که از نامشان پیداست، خرد و آسیاب کردن مواد غذایی و سبزیجات. اگر قصد پخت غذایی را دارید که نیاز به خرد کردن مواد مختلف دارد و یا می خواهید قهوه، ادویه جات و طعم دهنده های مختلف را پیش از استفاده آسیاب کنید، یک دستگاه خردکن و یا آسیاب می تواند با سریع تر کردن این امور، در وقت شما صرفه جویی کند و یک ابزار آشپزی عالی برای آشپزخانه شما باشد.

خردکن ها و آسیاب ها، سال هاست که در میان اکسسوری آشپزخانه حضور دارند و این دلیل خوبی دارد. اول آن که به دلیل خرد یا آسیاب کردن مواد غذایی درون یک محفظه مشخص، این فرایند را تمیزتر انجام می دهند. از سوی دیگر خرد کردن مواد غذایی توسط این وسایل بسیار آسان تر انجام می شود به ویژه موادی چون گردو یا فندق که به راحتی از زیر چاقو می غلتند. دیگر آن که خردکن و آسیاب ها، وسایلی مناسب برای لوازم آشپزخانه افرادی هستند که مهارت زیادی در به کارگیری چاقو نداشته و یا به دلیل معلولیت های خاص، نمی توانند به خوبی از چاقو استفاده کنند.

خرد کن برقی و دستی

انواع خردکن و آسیاب

به طور کلی خرد کن و آسیاب ها در دو مدل دستی و برقی تولید می شوند. این وسایل، چه از نوع برقی و چه از نوع دستی، می توانند زمان آماده سازی غذا را کاهش دهند و به شما کمک کنند سریع تر به مرحله سرو غذا برسید. البته نمونه برقی آن از بهترین و کاربردی ترین لوازم برقی آشپزخانه هستند.

مدل دستی:

خردکن یا آسیاب های دستی به نیروی الکتریسیته نیاز ندارند. این وسایل نسبت به مدل های برقی ارزانتر هستند و نیازی به اتصال به برق ندارند. در این مدل، با فشردن دکمه ای در قسمت بالایی دستگاه، تیغه ها شروع به چرخش و خرد کردن مواد غذایی می کنند. کار کردن با این مدل از خردکن یا آسیاب ها راحت تر است و در صورت لزوم می توان آن ها را به راحتی جا به جا نموده و در مکان ها مختلف استفاده نمود.

مدل برقی:

خردکن ها و یا آسیاب های برقی مشابه غذاسازها هستند با این تفاوت که از نظر اندازه، کوچکتر و از نظر کاربرد، تخصصی ترند. در این مدل ها، از برق برای چرخاندن تیغه ها و خرد کردن مواد غذایی استفاده می شود، بنابراین استفاده از آن ها محدود به مناطق نزدیک به پریز برق است. این وسایل نسبت به نوع دستی، سرعت عمل بیشتری داشته اما گرانتر هستند.

خرد کن برقی

آنچه یک خردکن یا آسیاب باکیفیت باید داشته باشد؟

به طور کلی خردکن یا آسیاب از یک محفظه، تیغه و یک موتور برای چرخاندن تیغه ها تشکیل شده است. سرعت، دقت و نحوه عملکرد این وسایل به طور مستقیم به کیفیت هر یک از این اجزا وابسته است.

تیغه:

خردکن ها یا آسیاب ها در ساده ترین حالت دارای یک جفت تیغه S شکل هستند. در برخی از مدل ها، مانند خردکن ۴تیغه آرنیکا، به منظور افزایش سرعت و بهبود عملکرد، تیغه های بیشتری به کار رفته است. علاوه بر تعداد، جنس این تیغه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تیغه های برنده خردکن های آرزوم از فولاد ضدزنگ ساخته شده اند. تیغه هایی بسیار مقاوم با ماندگاری بالا که هر نوع مواد غذایی را به سرعت خرد می کنند.

ظرفیت:

ظرفیت مناسب برای خردکن یا آسیاب ها بستگی به مقدار موادی دارد که هر بار برای تهیه غذا استفاده می کنید. برای خانواده های بزرگ که غذای بیشتری در هر وعده آماده و سرو می شود، ظرفیت ۲ لیتری مناسب می باشد. خردکن هایی با ظرفیت ۱ تا ۲ لیتر مانند خرد کنProchopp  آرزوم، برای خانواده های کوچک و یا زوج ها مناسبترند.

بهترین-خردکن-و-آسیاب-چه-ویژگی-دارد؟- 

توان:

موتورهای پرقدرت تر می توانند سریع تر و آسان تر تیغه های فلزی را در میان مواد غذایی به حرکت درآورند. توان و قدرت موتور با واحد وات اندازه گیری و مشخص می شود. خردکن ۶۰۰ واتی آرزوم به سرعت انواع مواد غذایی از میوه ها و سبزیجات گرفته تا مغز آجیل ها را خرد و تکه تکه می کند.

اندازه و وزن:

دشواری یا آسانی نگهداری و استفاده از وسایلی چون خردکن ها وابسته به اندازه و ابعاد آن هاست. برای استفاده از این وسایل باید فضای کافی در آشپزخانه وجود داشته باشد. کارکردن با آسیاب ها یا خردکن های دستی، به دلیل ابعاد جمع و جور تر، وزن کمتر و نیز عدم نیاز به اتصال به برق، نسبت به مدل های برقی بسیار آسان تر هستند.

اگر عادت دارید در آشپزخانه همه کارها را با دست انجام دهید، باید یاداور شویم وسایل زیادی وجود دارند که می توانند برخی از این امور را برای شما آسان و سریع تر کنند. خردکن و آسیاب ها از آن دسته ابزارهایی هستند که می توانند در آماده سازی بسیاری از غذاها به کار گرفته شوند. انتخاب خردکن یا آسیاب، بستگی به بودجه و نوع نیاز شما دارد.

اگر به دنبال خردکنی جمع و جور، باکیفیت و با طول عمر بالا هستید، خردکن های برندهای ترک آرزوم و آرنیکا انتخابی مناسب برای شما خواهند بود. این خردکن ها با قیمتی مقرون به صرفه و با ضمانت اصالت در فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا عرضه می شوند. ژرمن کالا با ارائه بهترین اکسسوری ها و ابزارهای آشپزی از بهترین برندهای اروپایی، تمام آن چه برای تهیه، آماده سازی و سرو غذا به آن احتیاج دارید را فراهم کرده است. با اکسسوری های آشپزخانه ژرمن کالا سطح آشپزی خود را ارتقا دهید.

 

مقالات پیشنهادی ما

چطور آشپزخانه ای مرتب داشته باشیم

آشپزخانه مرتب

برای اغلب افراد یک آشپزخانه منظم، بیشتر آرزویی است که فقط ممکن است در روزهای بازنشستگی و پس از بزرگ شدن بچه ها قابل دستیابی باشد. فضای محدود برای لوازم آشپزخانه به ویژه در آپارتمان های کوچک امروزی، بزرگترین مشکلی است که افراد برای مرتب نگه داشتن این فضا با آن رو به رو هستند. بیشتر افراد ایده ای برای حل این مشکل ندارند. اما واقعیت این است که مرتب نگه داشتن و نظم دهی به وسایل قلب خانه تان، بدون صرف وقت و انرژی زیاد نیز ممکن است. لوازمی مانند انواع نگهدارنده ظروف، ارگانایزر برای کشو و کابینت و انواع گیره آویز می توانند راه حل شما باشند که در ادامه به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب

 

 

راهنمای خرید اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه

راهنمای خرید اینترنتی

خرید اینترنتی در تمام جهان و با کمی تاخیر در ایران جای خود را باز کرده است. تغییرات رفتار مشتری در سال‌های اخیر، دگرگونی های زیادی را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده و خواهد کرد. این یک مسیر ناگزیر برای تمامی کسب و کارها در جهان است. از طرفی زندگی مدرن نیز دسته های بزرگتری از مردم را به خرید اینترنتی سوق می‌دهد.

ادامه مطلب

 

مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه را بشناسید

لیست لوازم برقی آشپزخانه

شروع یک زندگی جدید، تغییرها نیازهای افراد با متفاوت شدن شیوه‌های زندگی، مدرنیته و تاثیر آن بر زندگی افراد و محدودیت در بودجه همه و همه دلایلی است که شما را به فکر بروزرسانی لوازم خانه و آشپزخانه فرو خواهد برد. به این تفکر که چه لوازم برقی برای آشپزخانه خود باید داشته باشید تا زندگی راحت تری را تجربه نمایید. می‌توان گفت هر نسل با زندگی دگرگون شده‌ای نسبت به والدین و نسل قبلی خود مواجه می‌شود. این تغییرات در سبک زندگی، باعث ایجاد نیازهای جدیدی در تهیه لوازم آشپزخانه می‌شود.

ادامه مطلب

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.