خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » مزایای تشک طبی چیست؟

مزایای تشک طبی چیست؟

چرا-باید-از-تشک-های-طبی-استفاده-کنیم-

بیشتر افراد بعد از گزر از سن 30 سالگی، درد های مزمنی در بدو ورود به تخت خواب و یا بیدار شدن از آن حس می کنند. و با افزایش سن افراد بیشتر مستعد دردهای عضلانی، کمردرد، علائم آرتریت و مشکلات کتف و شانه می شوند. پس از مشورت با پزشک متخصص، عموما خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و از همه مهمتر خوابیدن روی تشک طبی را پیشنهاد می کند. در این مقاله، مزایای تشک طبی را مورد بحث قرار می دهیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا تشک های طبی یا ارتوپدی آن چیزی است که شما برای ارتقای کالای خواب خود می خواهید یا خیر.

برای شروع بهتر است تشک طبی را بهتر بشناسید، تا بتوانید مزایا و فواید آن را برای جسم و روان درک کنید.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی

در پاسخ کوتاه به اینکه تشک طبی چیست؛ تشکی است که هنگام خواب، ستون فقرات را از تحمل فشار ناشی از وزن بدن روی تشک، خلاص می کند. این فرایند باعث حفظ ارگونومی استاندارد بدن شده و تراز ستون فقرات را حفظ می کند.

شک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی از انواع تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت و کمترین فشار وارد شده به آن قرار بگیرد. تشک با فرو رفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن با شکل بدن، می تواند خط ستون فقرات را تراز کرده و از فشار به آن جلوگیری کند. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند فوم های مموری فوم، لاتکس، فنر های پاکتی و یا ترکیبی از آنها تولید می شوند.

بهترین جنس موجود در بازارهای جهانی برای تشک طبی، لاتکس و مموری فوم است که مزایا و خواص یک تشک ارتوپدیک را به خوبی ارائه می دهند.

مزایای عمومی استفاده از انواع تشک طبی:

  1. پشتیبانی عالی و فرم گرفتن با انحنای بدن؛
  2. صاف شدن ستون فقرات به واسطه کاهش فشار بر آن؛
  3. بهبود گردش خون و کمک به ترمیم بدن؛
  4. خواب بهتر، بدون وقفه و عمیق؛
  5. بهبود شرایط جسمی؛
  6. کاهش علائم مرتبط با آلرژی؛
  7. کمک به توقف خرناس های شبانه؛
  8. کاهش استرس و فشار بر بدن؛
  9. کاهش درد عضلانی، ستون فقرات و انواع درد شکستگی؛
  10. و ارتقای کیفیت و بهره وری خواب برای شروع یک روز پر انرژی.

نحوه حمایت بدن توسط تشک طبی و تقسیم فشار

آیا به دنبال تسکین آرتریت، کمردرد، وریدهای واریسی، آسم، سوزش سر دل یا بی خوابی هستید؟ ممکن است وسوسه شوید که روی یکی از تشک های جدیدتری که تبلیغات آن را مشاهده کرده اید، سرمایه گذاری کنید. اما آیا آنها می توانند چیزی بهتر از یک تشک سنتی به شما ارائه کنند؟

سلامتی شما چقدر ارزش دارد؟ این سوالی است که در این مواقع باید از خود بپرسید. مسلما هیچ چیز به اندازه بدنی سالم ارزشمند نیست و در این راستا کیفیت خواب تاثیر مهمی در بهبود شرایط جسمی و روحی انسان دارد. سرمایه گذاری روی خرید یک تشک طبی باکیفیت سرمایه گذاری بر روی سلامت و کیفیت زندگی است. بنابراین باید بیشترین در این انتخاب نهایت دقت و توجه را به کار برد.

نتایج مطالعات از nineclouds.ca در رابطه با مزایای استفاده از تشک طبی

این مطالعه نشان می دهد تشک جدید (با استاندارد ارتوپدی)، کیفیت خواب را بیش از 50 درصد بهبود می بخشد.

بهبود پس از چهار هفته خوابیدن روی تشک جدید:

  • کیفیت خواب شما: + 65.8٪ + 58.1٪
  • راحتی خواب شما: 77.3% + 64.2%

مطالعه اولیه: “رده بندی ذهنی درک کمردرد، سفتی و کیفیت خواب پس از معرفی سیستم تشک طبی با سفتی متوسط” که در مجله پزشکی کایروپراکتیک (زمستان 2006) منتشر شد، ارتباط بین تشک طبی جدید و بهبود خواب را تایید می کند. این مطالعه اولین و تنها تحقیق در نوع خود، شواهد علمی محکمی در مورد ارتباط حیاتی بین کیفیت تشک و کیفیت خواب و همچنین اهمیت تعویض منظم تشک ارائه می کند.

بسیاری از مردم بر این باورند که تشک های فنری که سفت تر هستند بهترین پشتیبانی را ارائه می دهند. این در مورد افرادی که به پشت یا شکم می‌خوابند صادق است، اما برای افرادی که به پهلو می‌خوابند، تشک‌هایی که به بدن اجازه می‌دهند تا حدودی در تشک فرو برود و ستون فقرات را به درستی در یک راستا قرار دهد، بهترین گزینه است.

این مطالعه که توسط Bert Jacobson، EdD، Tia Wallace، MS، و Hugh Gemmell، DC، EdD از دانشگاه ایالتی اوکلاهاما تهیه شد، یک گروه کنترل از 59 شرکت‌کننده سالم (30 زن و 29 مرد) را مورد مطالعه قرار داد که خواب شرکت‌کنندگان را به تنهایی متضاد کردند. تشک ها (حداقل پنج سال یا بیشتر) تا روی یک سیستم تخت خواب جدید بخوابند.

با توجه به تنوع انواع تشک طبی، مزایای هر یک می تواند متفاوت باشد. در ادامه مزایا انواع تشک طبی را مشاهده می کنید:

مزایای تشک طبی لاتکس

  • لاتکس فوق العاده راحت و لاکچری است؛
  • باعث تسکین درد می شود؛
  • تراز ستون فقرات؛
  • کاملا طبیعی؛
  • مقاومت بالا؛
  • آنتی آلرژن و ضد حساسیت؛
  • محصولی طبیعی و سازگار با انواع محیط و آب و هوا؛
  • بدون فلز؛
  • گردش هوا عالی؛
  • و حرکت را به راحتی منتقل نمی کند.

مزایای تشک طبی مموری فوم

  • مموری فوم بسیار نرم و لطیف هستند؛
  • پس از خوابیدن روی آن، خلی سریع با فرم بدن شما هماهنگ میشوند؛
  • در بازار فراوان هستند؛
  • و حرکت را به خوبی جذب می کند و خوابیدن روی آن با شریک زندگی یا حیوانات خانگی، بسیار بهتر خواهد بود.

مزایای تشک طبی هیبریدی

  • این تشک دارای لایه خاصی از فوم است که بدون ایجاد احساس فرورفتگی از شما حمایت می کند؛
  • برای افراد سنگین‌تر، به دلیل فنر های پاکتی هیبریدی و چندین لایه فوم متراکم که بستر را ضخیم‌تر از بقیه می‌کنند، بهتر از ستون فقرات حمایت می کند؛
  • با ترکیب فوم و کویل، هیبریدها می توانند انواع مشکلات کمر و گردن را پشتیبانی کنند؛
  • و از آنجایی که آنها حاوی فنر پاکتی و فوم هستند، در دراز مدت نسبت به مدل های تمام فوم دوام بیشتری دارند.

تشک های بادی مواج نیز می توانند مزایای بیشتری برای افرادی داشته باشند که از زخم بستر رنج می برند.

مزایای بی نظیر تشک طبی با تکنولوژی ساخت لاتکس طبیعی

لاتکس طبیعی از سالم ترین و طبیعی ترین موادی است که تاکنون برای ساخت تشک و بالش در صنعت کالای خواب استفاده شده است. سابقه استفاده از این ماده استثنایی و منحصر به فرد به نیمه اول قرن گذشته باز می گردد. جایی که شرکت آلمانی دانلوپیلو برای اولین بار از لاتکس کاملا طبیعی برای ساخت تشک های طبی خود استفاده کرد.

این لاتکس از صمغ درختان کائوچو استخراج و پس از پاکسازی بدون استفاده از افزودنی های شیمیایی برای ساخت لایه اصلی تشک استفاده شد. روشی که اکنون نیز در تشک های برند دانلوپیلو دنبال می شود. این تشک ها توانسته اند تا کنون گواهینامه و تاییدیه نهادهای مختلف را به دست آورده و طرفداران زیادی در سراسر جهان بیابند. اما چه چیز باعث توجه و استفاده از تشک های طبی لاتکس و مزایای بی نظیر آن برای پشتیبانی از کمر و گردن شده است؟

تشک لاتکس طبیعی

1. ارائه خواب راحت

راحت هستند! اولین ویژگی که از یک تشک با کیفیت انتظار می رود راحتی است. به همین دلیل است که این ویژگی را در صدر این لیست آورده ایم. تشک های طبی لاتکس طبیعی دانلوپیلو این ویژگی را دارند. هنگامی که اولین بار روی این تشک ها دراز می کشید، یک احساس فرورفتن نرمی حس می کنید و بلافاصله پس از آن احساس حمایتی از سوی تشک به شما دست می دهد. این تشک تمام انحنای بدن شما را پوشش داده و حسی آرامش بخش به شما منتقل می کند.

2. حفظ سلامت ستون فقرات و گردن

سر، گردن و ستون فقرات در یک راستا نگه داشته می شوند. مزیت بزرگ خوابیدن روی تشک های لاتکس دانلوپیلو، قابلیت تنظیم و حفظ ستون فقرات در راستای مناسب است. این تشک در مناطق مختلف دارای انعطاف پذیری متفاوت برای حفظ ارگونومی استاندارد بدن می باشد.

طوری که قسمت های سنگین تر بدن مثل شانه و باسن در لاتکس فرو می رود و مناطق سبک تر توسط لاتکس پشتیبانی می شوند تا کل ستون فقرات در راستای طبیعی خود قرار گیرد. این ویژگی مزیتی بزرگ برای حفظ سلامت و کاهش دردهای مزمن است. استفاده از تشک های طبی دانلوپیلو برای افرادی که دچار درد مزمن گردن، مفاصل یا کمر هستند، گزینه ای ایده آل است.

 

تشک طبی

قیمت و خرید تشک طبی لاتکس ژرمن کالا

 

3. طبیعی بودن لاتکس و طول عمر بیشتر آن

طول عمر بالا، یکی دیگر از مزایای تشک طبی باکیفیت است که خیال شما را برای تعویض زودرس آن راحت می کند. گرچه لاتکس مانند مموری فوم قابل تولید به صورت شیمیایی نیز هست اما لاتکس به کار رفته در تشک های بهترین برند ها مانند دانلوپیلو به صورت 100 درصد طبیعی هستند.

در فرایند ساخت این تشک ها از مواد کاملا طبیعی و سالم استفاده شده است. برخلاف تشک های ارزان قیمت موجود در بازار، لازم نیست نگران مواد شیمیایی یا فلزات سمی در تشک های لاتکس درجه یک دانلوپیلو باشید.

4. سازگار با محیط زیست است

هنگامی که می شنوید لاتکس طبیعی از درختان کائوچو استخراج می شود، نیازی نیست نگران صدمه به طبیعت باشید. فرایند استخراج صمغ از این درختان به آن ها آسیب نرسانده و باعث از بین رفتن آن ها نمی شود. در نتیجه این تشک های طبی می توانند در شرایطی محیطی مختلف، بیشترین طول عمر را داشته باشند.

هر درخت کائوچو می تواند به مدت 30 سال برای استخراج لاتکس به کار گرفته شود. تجزیه پذیر بودن لاتکس طبیعی نیز از مزیت های دیگر این ماده است که باعث آسیب به طبیعت نمی شود.

5. ضد باکتریال و ضد حساسیت بودن تشک طبی لاتکس

لاتکس به طور طبیعی و بدون نیاز به هر گونه مواد شیمیایی در برابر کپک، قارچ و باکتری ها مقاوم و در اصطلاح ضد باکتریال و ضد حساسیت است. مسلما کسی تمایل ندارد روی تشکی که محل تجمع حشرات تختخواب یا کپک است، بخوابد. در نتیجه این یک خاصیت و مزیت عالی برای تشک تخت خواب شما خواهد بود.

این عامل به تنهایی از بهترین مزایای تشک طبی است، به ویژه برای کسانی که آلرژی دارند. کسانی که از آلرژی رنج می برند می توانند با خوابیدن روی تشک لاتکس طبیعی، علائم مرتبط با آلرژی شان را تسکین دهند.

تشک لاتکس طبیعی و مموری فوم

تشک های طبی دانلوپیلو، بسیار بادوام، سازگار با محیط زیست، سالم و باکیفیت هستند. اگر تمایل دارید تحولی بزرگ در کیفیت خواب خود ایجاد کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از این تشک های منحصر به فرد است.

تولیدات این برند صاحب نام آلمانی را می توانید با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی همراه با گارانتی تعویض 5 ساله از فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا خریداری نمایید. ژرمن کالا تنها وارد کننده مستقیم کالای خواب دانلو پیلو در ایران است.

کدام افراد به تشک طبی نیاز دارند؟

کدام_افراد_به_تشک_طبی_نیاز_دارند_

یک زندگی راحت و آسوده در کنار آرامش و سلامتی است که به ارمغان می‌آید. بدن سالم بالاترین نعمتی است که هر کس می‌تواند از آن برخوردار باشد. این نکته را زمانی که با کوچکترین بیماری یا دردی مواجه می‌شویم بهتر درک می‌کنیم. متاسفانه زندگی مدرن همه انسان ها را از توجه لازم و کافی به بدن خود بازداشته است.

نکته اصلی اینجاست که بیشتر بیماری ها بر اثر یک رفتار غلط به مرور زمان در بدن رخنه می‌کنند و وقتی به خود می‌آییم که درمان، هزینه سنگینی دارد و زمان برای پیشگیری از دست رفته است.

مزایای تشک طبی برای افرادی که کم خوابی و بی خوابی دارند

کم خوابی و بی خوابی ریشه در اعصاب و مغز دارد. اما همچنان می‌توان از تشک طبی به عنوان یک راه حل احتمالی استفاده نمود. نارکولپسی و کاتاپلکسی از جمله شایع ترین بیماری های مربوط به خواب افراد است. گرچه همه این موارد نیاز به درمان های خاص خود را دارند اما انواع تشک طبی مناسب و با کیفیت می‌تواند از اثرات جانبی این بیماری ها بکاهد.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که آرتروز گردن دارند

یکی از شایع ترین مشکلات افراد در زندگی شهرنشینی، آرتروز گردن است. آرتروز گردن که به آن استئوآرتریت گردن نیز گفته می شود، عارضه ای است که طی آن استخوان ها، دیسک ها و مفاصل گردن تغییراتی پیدا می کنند. آرتروز گردن می تواند به علت فرایند طبیعی فرسایش بدن در اثر پیر شدن به وجود آید. در اثر سن، دیسک های ستون فقرات گردن فرسوده شده، مایعات خود را از دست داده و خشک می شوند.

ضرورت تشک طبی برای کسانی که مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر دارند

تشک های معمولی پس از مدت کوتاهی از قسمت میانی به دلیل تمرکز وزن بدن دچار فرورفتگی می‌شوند. این مسئله شروعی بر تشدید مشکلات ستون فقرات افراد است.

مزایای تشک طبی برای بیماران نیازمند به بستری

بستری شدن یکی از سخت ترین بخش های مسیر درمان یک بیماری است. خوابیدن طولانی مدت بدون تحرک بر روی تشک به اندازه کافی سخت و عذاب آور است حال آن که تشک مناسبی نیز انتخاب نشده باشد. انواع بیماری های پوستی نیز ممکن است در این صورت به مشکل اصلی اضافه شود. اگر قرار است در منزل بیمار بستری شود این نکته را در نظر بگیرید که تهیه یک تشک طبی خوب اولین کاری است که باید انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات کامل در این خصوص، پیشنهاد می کنم مقاله “چه کسانی به تشک طبی نیاز دارند” را مطالعه نمایید

جمع بندی

در نهایت همانطور که مشاهده می کنید انواع تشک طبی و بخصوص مدل های ترکیبی با فوم لاتکس طبیعی، می توانند بهترین گزینه برای تکمیل کالای خواب شما باشند. این تشک ها با حمایت از کمر و گردن و خنثی کردن فشار به هفت ناحیه اصلی سر، گردن، شانه ها، بازو، لگن، باسن و ساق پا، ارگونومی استاندارد بدن و تراز ستون فقرات را حفظ می کنند که از مهم ترین مزایای تشک طبی می باشد. نتیجه استفاده از این تشک ها، تسکین درد های عضلانی و مفاصل و همچنین ارتقای کیفیت و سلامت خواب می باشد.

البته فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است و شما اگر هیچ مشکلی در مفاصل و عضلات خود حس نمی کنید، دلیل بر عدم استفاده از این کالای خواب طبی نمی شود. از طرف دیگر چنانچه مشکلات کمر و گردن داشته باشید، قطعا به یک تخت و تشک نیاز دارید؛ چراکه عوارض خوابیدن روی زمین می تواند دامن گیر سلامت شما شود.

سوالات متداول

مزیت اصلی تشک طبی چیست؟

درد را در بدن تسکین می دهد؛ تخت‌های طبی به بیمارانی که جراحی، شکستگی مفاصل، آرتریت، مشکلات عضلانی یا آسیب‌های ستون فقرات در اثر تصادف داشته‌اند، بسیار کمک می‌کند. این عمل با تراز ستون فقرات هنگام خواب و کاهش فشار روی مفاصل به دلیل توزیع یکنواخت وزن بدن انجام می شود که همه ی این موارد به جنس تشک، ساختار داخلی آن و شرایط جسمی و حالت خواب شما بستگی دارد.

بهترین مارک های تشک طبی کدام هستند؟

با وجود اینکه شرکت ها و برند های متنوعی وجود دارد که تمامی استاندارد های طبی را در تشک های خود لحاظ می کنند، اما اگر بخواهیم چند مورد را گلچین کنیم، به صورت زیر می توانیم آنها را لیست کنیم:

  • بهترین از لحاظ پشتیبانی برای کمر درد: Dunlopillo مدل لاتکس
  • لوکس ترین: WinkBed
  • پر فروش ترین: Saatva
  • بهترین از نظر طول عمر: Dunlopillo مدل هیبریدی
  • بهترین از لحاظ قیمت و ضخامت: Dream Cloud
  • بهترین برای زخم های بستر: nectar

آیا مزایای تشک طبی فقط برای افراد بیمار است؟

قطعا خیر؛ در صورتی که هیچ مشکل جسمی نداشته باشید، همچنان حفظ تراز ستون فقرات، کاهش فشار ناشی از وزن بدن و بهبود جریان خون، دلایل محکم و منطقی برای استفاده از این کالای خواب طبی هستند.

برچسب ها

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.