خانه » مجله اینترنتی » کالا و محصولات خواب » مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق خواب

مهم ترین وسایل مورد نیاز اتاق خواب

اتاق خواب کامل با لوازم

آماده اید تا وسایل ضروری و دکوری اتاق خواب رویاهای خود را بشناسید؟ جوری که هم اتاق استراحت باشد هم مکانی دنج و زیبا برای تخلیه انرژی منفی. با مجموعه لوازم اتاق خواب که اینجا معرفی می کنیم و دیگر لوازم دکوراتیو مورد نیاز، شما ایده های لازم برای آراستن و دکوراسیون اتاق خواب خود را کسب خواهید کرد.

از کوسن‌ها برای دنج کردن فضای اتاق گرفته تا لامپ‌، آینه‌ و نظم دهنده ها و انواع مدل های سرویس خواب، میتواند رنگ و بوی تازه ایی به اتاق خواب شما بدهد. سپس با ترکیب رنگ این لوازم و دیگر انواع کالای خواب که استراحتگاه شما خواهد بود، اتاق خواب را باب سلیقه خود خواهید چید.

 

اتاق خواب چیست؟

خانه مامن است؛ پناهگاه خستگی و شادی و غم و استراحت ماست. مکانی که چیدمان آن گویای روحیات و تا حدودی شخصیت صاحب خانه است. حال اتاق خواب بخشی از خانه است که مهم ترین فضای خانه را به خود اختصاص داده است چرا که محل استراحت و انجام کارهای شخصی هر فردی است و معمولا ساعاتی زیادی را در اتاق خود میگذرانیم.

بنابراین باید به نوع دکوراسیونی که برای آن در نظر گرفته ایم توجه لازم را داشته باشم که در آن احساس آرامش و راحتی کنیم.

 

چه وسایلی یک اتاق را به اتاق خواب تبدیل می کند؟

اتاق خواب همانطور که از اسمش گویاست اولین و اساسی ترین کاربرد آن، مکانی برای استراحت و خوابیدن است. حداقل یک سوم از عمر ما در خواب می گذرد بنابراین به یک سری لوازم اتاق خواب نیاز داریم. مهم ترین اکسسوری اتاق خواب، کالای خواب است. تا همانطور که اشاره کردیم مهم ترین نیاز ما یعنی خواب را پوشش دهد.

اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه وسایلی یک اتاق را به اتاق خواب تبدیل میکند؛ باید علاوه بر تختخواب و کالای خواب که برای تخت استفاده میشود، به چراغ خواب اشاره کنم. دیگری میز آرایش و آیینه است که میتواند اتاق خواب را از یک اتاق مطالعه یا اتاق لباس و یا اتاق کار متفاوت کند.

 

پنج وسیله مهم برای اکسسوری اتاق خواب

هر اتاق خواب باید به شکلی چیدمان شود که هر کس وارد خانه و اتاق شما میشوید به سلیقه فردی و روحیاتتان پی ببرد. حالا پنج وسیله اساسی که برای داشتن یک اتاق خواب نیاز دارید را به اختصار بیان می کنیم.

تحتخواب

1. تختخواب؛ یار همیشگی سرویس خواب اتاق

مهم ترین وسیله برای اتاق خواب، تختخواب است که معمولا مدل های بسیار متنوعی و با قیمت های متفاوتی وجود دارد که بایستی با توجه به دکوراسیون سایر لوازم اتاق خواب و خانه و همچنین بودجه موردنظرتان دست به انتخاب بزنید.

کالای خواب

2. کالای خواب؛ از ملزومات هر اتاق خوابی

داشتن خوابی راحت یکی از اساسی ترین نیازهای بشر است. کالای خواب شامل چندین بخش است که مهم‌ترین آن تشک، پتو و بالش است. اما دیگر تکه های کالای خواب که بسیار هم مورد نیاز است لحاف، ملحفه برای روی تشک و یک ملحفه برای روانداز است. اما تخت ما نیاز به یک ظاهر مناسب دارد که با استفاده از یک روتختی مناسب، به زیبا شدن هر چه بیشتر اتاق خواب خود کمک کرده ایم.

کمد لباس

3. کمد لباس؛ از نظم دهنده های اتاق خواب

هر فردی دارای تعداد زیادی لباس از جمله لباس مهمونی، لباس زیر ، لباس محل کار و لباس های راحتی است و برای آنکه نظم همیشه در اتاقش جاری باشد نیاز به یک کمد لباس دارد بهتر است این کمد ، کشو هم نیز داشته باشد تا بتواند انواع لباس را در آن جای دهد.

میز و آینه آرایش اتاق خواب

4. میزآرایش و آینه؛ جهت آرایش در حریم خصوصی

میز آرایش یکی از وسایلی است که نشان از اهمیت ما به آراستگی دارد. میز آرایش که معمولا آیینه ای هم در بالای آن قرار گرفته است وظیفه نگهداری وسایل بهداشتی و آرایشی را به عهده دارد.

نظم دهنده و ارگانایزر

5. ارگانایزر؛ از مهم ترین وسایل اتاق خواب

ارگانایزرها به نظم دهنده نیز معروف هستند. انواع بسیار گوناگونی نظم دهنده ها سبب شده کاربرد زیادی، هم برای اتاق خواب و هم سایر مکان های خانه و یا محل کار به همراه داشته باشد. ارگانایزر اتاق خواب معمولا در کمد جای میگیرد و برای انواع وسایل ریز و درشت مناسب است. به طوری که تمام وسایل ما همیشه در جایی مشخص قرار گرفته اند و ترس گم شدن آنها را نداریم.

لوازم رخت و لباس

6. لوازم رخت و لباس؛ از وسایل شیک و مدرن اتاق خواب

با فضای کمی که آپارتمان های امروزی در اختیار ما قرار می دهند، یافتن فضای مناسب برای لباس ها و مرتب نگه داشتن آن ها کار راحتی نیست. در این جاست که ارگانایزرها، رخت آویزها و بند رخت اهمیت می یابند.

 

مهم ترین لوازم رخت و لباس شامل سه مورد هستند:

انواع رخت آویز و چوب لباسی ها؛

آویزها مدل های متفاوتی دارند که وظیفه آن نگهداری لباس هایی است که مدام نیاز به اتو دارند چرا که بیش از حد اتو زدن لباس، ظاهر لباس را تغییر میدهد و عمر آن را کاهش میدهد. بنابراین برای نگهداری مناسب لباس هایمان مجبور به استفاده از آویز لباس هستیم.

نظم دهنده و سبد لباس؛

نظم دهنده و سبد لباس یکی از پر کاربردترین لوازم رخت و لباس است که کمک میکند تا کمد و یا اتاق خواب ما از شلختگی و بی نظمی نجات پیدا کند. بعلاوه هر آن که به هر کدام از وسایل حتی آنها که کاربرد کمتری دارند و از چشممان معمولا دور می مانند.

پرزگیر لباس؛ از لوازم نظافت و تمیز کردن البسه

بعضی از لباس ها معمولا بعد از چند بار پوشیدن دچار پرز می شوند و ظاهر لباس را نا زیبا جلوه میدهد برای رفع این مشکل بایستی از پرزگیر لباس استفاده شود تا علاوه بر برگرداندن زیبایی لباس، بتوانیم مدت زمان بیشتری از آن لباس استفاده کنیم.

لوازم دکوراتیو و تزیینی

وسایل تزئینی؛ برای اجرای هنر دکوراتیو اتاق خواب

اتاق خواب جایی برای خلوت و مطالعه هر فردی است و دیزاین آن هر چند با وسایل ساده و محدود توجه ویژه ای را می طلبد چرا که این مکان محل گذراندن بهترین لحظات ماست که باید در آن آرامش را لمس کنیم.

اینکه از چه وسائل تزئینی و لوازم دکوراتیو استفاده کنیم کاملا به سلیقه شما برمیگردد. که آیا با گل و گلدان اکسیژن و یا با ریسه های نوری، انرژی را به اتاقتان هدیه دهید. در زیر به اکسسوری تزئینی اتاق خواب مختص به هر گروه سنی را برایتان شرح می دهیم.

از بهترین و محبوب ترین وسایل تزیینی می توان موارد زیر را نام برد:

  • آینه؛ نقش اساسی در دکوراسیون؛
  • شمع و شمعدان؛ از لوازم رمانتیک دکوراتیو؛
  • گل و گلدان؛ بازیکن اصلی در تمام تزئینی ها؛
  • قاب عکس؛ ابزار خلق رویداد های دیواری در دکوراتیو؛
  • و چراغ و نورپردازی؛ دگرگون ساز نمای دکوراسیون.

 

وسایل اتاق خواب کودک

نوزادان زمان بیشتری را نسبت به کودکان و کودکان نسبت به بزرگسالان در خواب میگذرانند. علاوه بر خواب معمولا زمانی هم مختص بازی با اسباب بازی در اتاق هایشان صرف می کنند. بنابراین با در نظر گرفتن سن آنها به دکوراسیون این نعمت های خدا بایستی توجه ویژه داشت.

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که حتما از رنگ های شاد و با انرژی بالا در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید. با استفاده از نورهای رنگی در دیزاین اتاق کودک فضایی فانتزی را برایشان تداعی کنید. همچنین می توانید از شخصیت های کارتونی مورد علاقه‌شان استفاده کنید. وسایل دکور اتاق کودک علاوه بر تختخواب و کالای خواب، کمد لباس است. با استفاده از ارگانایزرها به درون کمد لباس ها و وسایل بازی آنها نظم ببخشید.

 

وسایل اتاق خواب عروس

چیدمان اتاق خواب عروس بایستی با سایر جهیزیه به کار رفته او در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد البته این موضوع کاملا به سلیقه و روحیات فرد بستگی دارد. مهم ترین وسیله دکور اتاق خواب عروس، سرویس خوب است که شامل تخت، پافر، میز آرایش، آینه، دراور و پاتختی میشود.

وسیله حیاتی دیگر، کالای خواب است که خود شامل : تشک، پتو، لحاف، روتختی، بالش، ملحفه و روتختی میباشد. ناگفته نماند برای تزیین اتاق خواب عروس وسایل دیگری همچون لوستر و اکسسوری نورپردازی، قاب، چراغ خواب و گل نیاز است که نمیتوان از آنها چشم پوشید.

 

وسایل اتاق خواب دخترانه

قبل از اینکه برای خرید وسایل تزئین اتاق خواب فرزند خود اقدام کنید ابتدا از سلیقه و روحیات او مطلع شوید که بتوانید اتاقی باب میل او دیزاین کنید. برای مثال میتوانید از روتختی با شخصیت مورد علاقه اش او را خوشحال کنید. اما واقعا چه وسایلی مهم و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نیاز است.

تخت و تشک و روتختی از الزامات است اما میز آرایش و آینه نباید فراموش شود. ناگفته نماند معمولا از برای دیزاین اتاق دخترانه معمولا از رنگ های طوسی، سفید و صورتی بیشتر استفاده می شود.

 

وسایل اتاق خواب نوجوان

شاید قبل از اینکه قصد دکور اتاق خواب یک پسر نوجوان را داشته باشید تصور کنید که کار دشواری است اما واقعیت این نیست چرا که بعد از نظرخواهی و مطلع بودن از علایقش می توانید بهترین اکسسوری اتاق خواب که هماهنگ با سلیقه او است را انتخاب کنید و شروع به دکوراسیون کنید.

علاوه بر تخت و کمد به تشک و بالش و لحاف و روتختی نیاز داریم. میتوانید یک میز مطالعه هم در گوشه ای از اتاق قرار دهید و با چندین قاب عکس شخصیت های مورد علاقه اش را در اتاق خواب او نصب کنید.

 

بهترین مارک های لوازم اتاق خواب

از آن جایی که لوازم اتاق خواب موارد زیادی را در برمیگیرد با عنوان کردن چندین برند معتبر در هر بخش، امیدواریم به انتخاب بهتر شما کمک کرده باشیم. مثلا در بخش سرویس خواب میتوان به مبلیران، کم‌جا چوب، کم‌جا آرین اشاره کرد که بهترین برندهای سرویس خواب در ایران هستند.

بهترین برندهای خارجی کالای خواب شامل: دانلوپیلو آلمان، برن و ازدیلک ترکیه هستند. بهترین برندهای اکسسوری اتاق خواب شامل برند هوم کالکشن دونا کاران، برند فندی و برند ورساچه است.

کالای خواب

نقش کالای خواب در اتاق خواب

استراحت و خواب با کیفیت نیازمند مکانی آرام بخش است. وقتی اتاق خواب برای نور مناسب و عدم سر و صدا، دما و راحتی بهینه شده باشد، خوابی راحت خواهید داشت. و از آنجایی که کیفیت و مدت خواب به طور مستقیم با سلامت انسان مرتبط است، احساس و حال بهتری را در هنگام بیداری تجربه خواهید کرد.

بنابراین کالای خواب علاوه بر زیبایی بایستی متناسب با سلیقه شما دکور شده باشد و هماهنگی لازم را با سایر اکسسوری اتاق خواب داشته باشد که حسی از امنیت و آرامش را بعد از انجام کارهای روزانه در آنجا داشته باشید.

 

جمع بندی

اتاق خواب محلی برای پناه بردن از هیاهوی روزانه و داشتن استراحت و خواب برای تأمین انرژی فعالیت در روز بعد است. این محیط علاوه بر پرداختن به نیازهای جسمی و رفع خستگی‌ها باید از لحاظ روحی و ذهنی انسان را به آرامش برساند. بنابراین نیاز است با توجه کردن به طراحی چیدمان و استفاده از ابزار و وسایل مورد نیاز آن، اتاق خواب را به بهترین نحو ممکن برای استراحت آماده کرد.

 

ژرمن کالا ارائه انواع لوازم اتاق خواب

ژرمن کالا یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی در ایران است که وارد کننده کالاهای صد در صد اورجینال از برندهای مشهور اروپایی است که با توجه به نیاز مشتریان خود در ایران انواع لوازم اتاق خواب را ارائه و با بسته بندی کارخانه در مدت زمان یک روزه برای تهران و دو تا سه روزه برای شهرستان ارسال میکند.

 

 

مقالات پیشنهادی ما

کالای خواب چیست و شامل چه لوازمی می شود؟

کالای خواب

مجموعه ای اکسسوری که برای ایجاد یک خواب راحت نیاز است را کالای خواب می گویند. این وسایل علاوه بر ارائه گرمایی که توسط پتو و لحاف و روتختی ایجاد می شود. راحتی قرارگیری کمر و سر از طریق تشک و بالش را امکان پذیر می کنند. همچنین ست کالای خواب میتواند جنبه تزئینی و مجموعه کاملی برای تکمیل اتاق خواب کودک، نوجوان و تازه عروس نیز باشد.

کالای خواب اکسسوری است که معمولا بر روی تختخواب قرار میگیرد و شامل: پتو، بالش، لحاف، کوسن، تشک، ملحفه و روتختی میشود. کالای خواب تاثیر مستقیمی در کیفیت خواب ما دارد و باید به گونه ایی مناسب برای فصلهای گرم یا سرد انتخاب شود.

سرویس خواب چیست و از چه چیز هایی تشکیل شده است؟

سرویس خواب

سرویس خواب یکی از اصلی‌ترین لوازم برای هر اتاق خوابی است. با تهیه سرویس کامل خواب، تمام کالای خواب مورد نیاز را به اتاق خواب خود اضافه کنید. عموما برای تهیه جهیزیه و تکمیل اتاق خواب عروس، استفاده از سرویس خواب توصیه می شود تا علاوه بر تکمیل بودن، تمام لوازم به صورت ست، دکوراسیون اتاق خواب را ارتقاء دهند. از اتاق خواب معمولی تا اتاق خواب عروس و یا کودک، همه نیاز به یک سرویس خواب خوب و راحت دارند. چیزی که آن را هم در جهیزه‌ها مشاهده می‌کنیم و هم در سیسمونی کودک یکی از نیازهای اصلی به شمار می‌رود.

ادامه مطلب

 

تشک طبی چیست؟

تشک-طبی-چیست؟-

تشک-طبی-چیست؟-

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که وظیفه پشتیبانی از مفاصل را به عهده دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالایی که دارد برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری جسمی و ناتوانی دارند بسیار مناسب است. اغلب این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از جنس فوم، اسفنج یا یونولیت ساخته می شوند.

بهترین جنس موجود در بازارهای جهانی لاتکس است. تشک لاتکس دارای تکنولوژِی هفت زون ساپورت است که باعث میشود که تمامی نواحی ستون فقرات شما از گردن تا پاها و گودی کمر پوشش داده و ستون فقرات شما را در یک راستا به طور طبیعی قرار می دهد.

ادامه مطلب

 

دسته بندی مقالات

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.